Yazar Rehberi
Makale Gönder
Giriş
Ana Sayfa
Hakkında
Dergi Hakkında
Yazar Rehberi
Değerlendirme Süreci
Yayın Etiği
Makale Gönder
Gizlilik Bildirimi
Editörler Kurulu
Son Sayı
Arşiv
Erken Görünüm
Arama
İngilizce
ISSN: 1300-1337
Eğitim ve Bilim
Yazar Rehberi
Makale Gönder
Kayıt
|
Giriş
Menü
Ana Sayfa
Hakkında
Dergi Hakkında
Yazar Rehberi
Değerlendirme Süreci
Yayın Etiği
Makale Gönder
Gizlilik Bildirimi
Editörler Kurulu
Son Sayı
Arşiv
Erken Görünüm
Arama
Cilt 44 Sayı 200 (2019)
Yayımlandı: 30 Ekim 2019
Araştırma Makaleleri
Türkiye’deki Özel Okullarda Yabancı Uyruklu Öğretmen Olmak: Eğitim, Öğretim ve Yönetim Anlayışına İlişkin Görüşler
İnayet Aydın, Burcu Toptaş, Tuğba Güner Demir, Özge Erdemli
DOI: 10.15390/EB.2019.8105
Sayfa: 1-22
Öz
PDF
PDF (İngilizce)
Sınıf Öğretmenlerine Uygulama Öğretmenliği Görev ve Sorumluluklarının Kazandırılması
Mustafa Bektaş, Asena Ayvaz Can
DOI: 10.15390/EB.2019.8251
Sayfa: 23-45
Öz
PDF
PDF (İngilizce)
Lise Öğrencilerinin Çevrimiçi Bilgi Arama Stratejilerinin Yordanmasında Dijital Yerliliğin ve Dijital Vatandaşlığın Rolü
Ayça Çebi, Tuğba Bahçekapılı Özdemir
DOI: 10.15390/EB.2019.8379
Sayfa: 47-57
Öz
PDF
PDF (İngilizce)
Yaşam Amaçları ile Kariyer Uyum Yetenekleri Arasındaki İlişki: Umudun Aracılık Rolünün İncelenmesi
Ozan Korkmaz, Fulya Cenkseven Önder
DOI: 10.15390/EB.2019.8380
Sayfa: 59-76
Öz
PDF
PDF (İngilizce)
Lise Öğrencilerinin Kariyer Uyumu ve Yaşam Doyumu İlişkisinde Gelecek Yöneliminin Aracı Rolü
Ayten Bölükbaşı, Oğuzhan Kırdök
DOI: 10.15390/EB.2019.8090
Sayfa: 77-91
Öz
PDF
PDF (İngilizce)
Ortaöğretim Öğrencilerinin Akademik Başarısı ile Okul ve Öğrenci Düzeyi Değişkenler Arasındaki İlişkilerin İncelenmesi: İki Düzeyli Yol Analizi
Nedim Özdemir, Mehmet Yalçın
DOI: 10.15390/EB.2019.8056
Sayfa: 93-116
Öz
PDF
PDF (İngilizce)
“Bilim ve Teknoloji” Temasının Öğretiminde Bütünleştirilmiş Program Tasarımı Kullanımının Etkililiği Üzerine Bir Araştırma
Fitnat Gürgil, Turhan Çetin
DOI: 10.15390/EB.2019.8154
Sayfa: 117-151
Öz
PDF
PDF (İngilizce)
“Benim Bir Tarihim Var!”: Sözlü Tarih Etkinlikleriyle Hayat Bilgisi Öğretimi
İlker Dere, Mustafa Kalender
DOI: 10.15390/EB.2019.8132
Sayfa: 153-173
Öz
PDF
PDF (İngilizce)
Erken Ergenlikte Güvenli Bağlanma ve Öz-Yeterlik: Umudun Aracı Rolü
Ayşe Demirtaş
DOI: 10.15390/EB.2019.8100
Sayfa: 175-190
Öz
PDF
PDF (İngilizce)
Ergenlerde Ebeveyne Bağlanma ile Okul Yaşam Doyumu Arasındaki İlişkide Amaç Yöneliminin Aracı Rolü
Ali Karababa, Tuncay Oral, Sevgi Özgüngör
DOI: 10.15390/EB.2019.8145
Sayfa: 191-203
Öz
PDF
PDF (İngilizce)
İlkokul Öğrencilerine Yönelik Geliştirilen Duygusal Farkındalık Etkinliklerinin Akran Zorbalığını Önlemede Etkisi
Yasin Akay
DOI: 10.15390/EB.2019.8093
Sayfa: 205-227
Öz
PDF
PDF (İngilizce)
Okul Öncesi Eğitim Programının Stufflebeam’in Bağlam, Girdi, Süreç ve Ürün (BGSÜ) Değerlendirme Modeline Göre Değerlendirilmesi
Mecit Aslan, Nur Uygun
DOI: 10.15390/EB.2019.7717
Sayfa: 229-251
Öz
PDF
PDF (İngilizce)
Öğrencilerin Ders Seçim Kararlarında Rol Modelleri ve Pozitif Sözlü İletişimin Etkileri
Ersin Eskiler, Hüseyin Küçükibiş
DOI: 10.15390/EB.2019.8143
Sayfa: 253-268
Öz
PDF
PDF (İngilizce)
Akran Değerlendirmenin Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Uygulamalarına Etkisi
Mehmet Akpınar
DOI: 10.15390/EB.2019.8077
Sayfa: 269-290
Öz
PDF
PDF (İngilizce)
Beden Eğitimi ve Spor Dersinde Farklılaştırılmış Öğretim Yaklaşımının Uygulanması
Ayşe Özbal, Mustafa Sağlam, Serap Cavkaytar
DOI: 10.15390/EB.2019.8085
Sayfa: 291-312
Öz
PDF
PDF (İngilizce)
Basketbol Öğretiminde Taktik Oyun Yaklaşımının Lise Öğrencilerinin Bilişsel, Duyuşsal, ve Psikomotor Erişi Düzeylerine Etkisi
Burak Güneş, Erdoğan Yılmaz
DOI: 10.15390/EB.2019.8163
Sayfa: 313-331
Öz
PDF
PDF (İngilizce)
Kelimesel Ritim Öğrenme Stratejisiyle Ritim Kalıplarının Öğrenilmesinin Müzik Öğretmeni Adaylarının Ritim Diktesi Başarılarına Etkisi
Hamit Yokuş
DOI: 10.15390/EB.2019.8060
Sayfa: 333-354
Öz
PDF
PDF (İngilizce)
Bir Eylem Araştırması: İlkokul 3. Sınıf Müzik Dersi Kazanımlarına Yönelik Şarkı Dağarcığı Oluşturma
Yıldız Mutlu Yıldız, Sibel Karakelle, Derya Arslan Özer
DOI: 10.15390/EB.2019.7979
Sayfa: 355-387
Öz
PDF
PDF (İngilizce)
Çerçeveleme ve Kırmızı Rengin Dikkat Eksikliği Hiperaktivite Bozukluğu Olan Çocukların Sınıf İçi Performanslarına Etkisi
Zeynep Öktem, Nilgün Olguntürk
DOI: 10.15390/EB.2019.8169
Sayfa: 389-408
Öz
PDF
PDF (İngilizce)
Görme Yetersizliği Olan ve Olmayan Çocuklarda Anne-Çocuk Etkileşiminin Karşılaştırılması
Ayşegül İrtiş, Selda Özdemir
DOI: 10.15390/EB.2019.7997
Sayfa: 409-428
Öz
PDF
PDF (İngilizce)
Dergi hakkında
Eğitim ve Bilim hakemli ve açık erişimli bir dergidir.
Genel bilgiler
Editörler kurulu
İletişim
Dergiye gözat
Derginin güncel, arşiv ve erken görünüm makalelerine göz atın.
Son sayı
Arşiv
Erken görünüm
Dizin ve indeksler
Eğitim ve Bilim'nin yer aldığı dizinler:
Yayıncı
Türk Eğitim Derneği