Yazar Rehberi
Makale Gönder
Giriş
Ana Sayfa
Hakkında
Dergi Hakkında
Yazar Rehberi
Değerlendirme Süreci
Yayın Etiği
Makale Gönder
Gizlilik Bildirimi
Editörler Kurulu
Son Sayı
Arşiv
Erken Görünüm
Arama
İngilizce
ISSN: 1300-1337
Eğitim ve Bilim
Yazar Rehberi
Makale Gönder
Kayıt
|
Giriş
Menü
Ana Sayfa
Hakkında
Dergi Hakkında
Yazar Rehberi
Değerlendirme Süreci
Yayın Etiği
Makale Gönder
Gizlilik Bildirimi
Editörler Kurulu
Son Sayı
Arşiv
Erken Görünüm
Arama
Cilt 44 Sayı 198 (2019)
Yayımlandı: 3 Mayıs 2019
Araştırma Makaleleri
Örgütsel Çekicilik, Örgütsel İmaj ve Örgütsel Sadakat Arasındaki İlişkilerin İncelenmesi: Öğretmenler Üzerine Bir Araştırma
Yener Akman, Murat Özdemir
DOI: 10.15390/EB.2018.7928
Sayfa: 1-16
Öz
PDF
PDF (İngilizce)
Okuma Güçlüğü ve Giderilmesi: Bir Eylem Araştırması
Pınar Kanık Uysal, Hayati Akyol
DOI: 10.15390/EB.2019.8032
Sayfa: 17-35
Öz
PDF
PDF (İngilizce)
Okul Yöneticilerinin Gücü Kullanma Stillerinin Öğretmenlerin Örgütsel Bağlılıkları ve İş Performansları ile İlişkisi
Hatice Doğan, Kazım Çelik
DOI: 10.15390/EB.2019.7943
Sayfa: 37-55
Öz
PDF
PDF (İngilizce)
Bağlam Bilgisi ve Pedagojik Alan Bilgisi Etkileşimi: Sosyokültürel Yaklaşım
Mehmet Şen, Ceren Öztekin
DOI: 10.15390/EB.2019.7927
Sayfa: 57-97
Öz
PDF
PDF (İngilizce)
Matematik Başarısını Yordama: Sosyoekonomik Statü, Ebeveyn Katılımı ve Öz-Güvenin Rolü
Selda Yıldırım
DOI: 10.15390/EB.2019.7868
Sayfa: 99-113
Öz
PDF
PDF (İngilizce)
Olasılık Konusunun Anlamaya Dayalı Tasarım ile Öğretimi: Öğrencilerin Başarı, Tutum ve Görüşleri Üzerine Bir İnceleme
Abdullah Açar, Bahar Ercan, Sertel Altun
DOI: 10.15390/EB.2019.7168
Sayfa: 115-147
Öz
PDF
PDF (İngilizce)
Üç Boyutlu Sanal Ortamlar ve Artırılmış Gerçeklik Uygulamalarının Öğrenme Başarısı Üzerindeki Etkisi: Bir Meta-Analiz Çalışması
Şirin Küçük Avcı, Ahmet Çoklar, Aslıhan İstanbullu
DOI: 10.15390/EB.2019.7969
Sayfa: 149-182
Öz
PDF
PDF (İngilizce)
Ortaokul ve Lise Öğrencilerinin Siber Zorbalık Görüşleri, Deneyimleri ve Müdahale Davranışları
Melike Kavuk Kalender, Hafize Keser, Vasfi Tugun
DOI: 10.15390/EB.2019.7820
Sayfa: 183-200
Öz
PDF
PDF (İngilizce)
STEM Yaklaşımı ile Basınç Konusu Öğretiminin Ortaokul 7. Sınıf Öğrencilerinin Akademik Başarılarına ve STEM’e Yönelik Tutumlarına Etkisi
Hasan Özcan, Esra Koca
DOI: 10.15390/EB.2019.7902
Sayfa: 201-227
Öz
PDF
PDF (İngilizce)
Kendini İzleme Öğretimi Destekli Not Alma Becerileri Öğretiminin Okuduğunu Anlamaya Etkisi
İlhan İlter
DOI: 10.15390/EB.2019.7862
Sayfa: 229-253
Öz
PDF
PDF (İngilizce)
Türkçedeki -mA/-mAK Yapılarının İkinci/Yabancı Dil Pedagojisine Göre Betimlenmesi
Selim Tiryakiol, Ahmet Benzer
DOI: 10.15390/EB.2019.7904
Sayfa: 255-271
Öz
PDF
PDF (İngilizce)
Fransız ve Türk Okulu Ortaokul Öğrencilerinin Değer Algılarının Karşılaştırılması
Cemil Öztürk, Tuğba Kafadar
DOI: 10.15390/EB.2019.7837
Sayfa: 273-290
Öz
PDF
PDF (İngilizce)
Mesleki Gelişim Programı: Öğretmenlerin Bilimin Doğasını Öğrenme ve Öğretme İnançları
Eda Erdaş Kartal, Nihal Doğan, Serhat İrez, Gültekin Çakmakçı, Yalçın Yalaki
DOI: 10.15390/EB.2019.7690
Sayfa: 291-307
Öz
PDF
PDF (İngilizce)
Türkiye ve Singapur Okullarının Öğretmenlerin Mesleki Gelişimleri ve Öğrenimi Aksatan Öğretmen Davranışları Açısından İncelenmesi
Metin Özkan, Yeşim Özer Özkan, Meltem Acar Güvendir
DOI: 10.15390/EB.2019.7806
Sayfa: 309-325
Öz
PDF
PDF (İngilizce)
Sosyal Bilgiler Dersinde Çizgi Roman Kullanımı: Teksas Tarihi
Genç İlhan, Şahin Oruç
DOI: 10.15390/EB.2019.7830
Sayfa: 327-341
Öz
PDF
PDF (İngilizce)
Proje Temelli Yaklaşıma Dayalı Erken Müdahale Programının Üstün Yetenekli Çocukların Problem Çözme Becerisine Etkisi
Ahmet Bildiren, Tevhide Kargın
DOI: 10.15390/EB.2019.7360
Sayfa: 343-360
Öz
PDF
PDF (İngilizce)
Açımlayıcı ve Doğrulayıcı Faktör Analizlerinin Kullanımı: Bir Doküman İncelemesi
İlhan Koyuncu, Abdullah Kılıç
DOI: 10.15390/EB.2019.7665
Sayfa: 361-388
Öz
PDF
PDF (İngilizce)
Schommer’in Epistemolojik İnançlar Modelinin Cinsiyet ve Akademik Başarı Açısından İncelenmesi: Bir Meta-Analizi Çalışması
Sedat Kanadlı, Cenk Akay
DOI: 10.15390/EB.2019.7992
Sayfa: 389-411
Öz
PDF
PDF (İngilizce)
Sesbilgisel Çözümleme Becerileri ile Sözcük Okuma Hızı ve Doğruluğu Arasındaki İlişkinin Gelişimsel Bakış Açısıyla İncelenmesi
Cebrail Turna, İsa Güldenoğlu
DOI: 10.15390/EB.2019.7891
Sayfa: 413-433
Öz
PDF
PDF (İngilizce)
Otizm Spektrum Bozukluğu Olan Çocuğa Sahip Anne-Babaların Yaşam Deneyimlerine Derinlemesine Bakış
Uğur Yassıbaş, Aysun Çolak
DOI: 10.15390/EB.2019.7366
Sayfa: 435-467
Öz
PDF
PDF (İngilizce)
Dergi hakkında
Eğitim ve Bilim hakemli ve açık erişimli bir dergidir.
Genel bilgiler
Editörler kurulu
İletişim
Dergiye gözat
Derginin güncel, arşiv ve erken görünüm makalelerine göz atın.
Son sayı
Arşiv
Erken görünüm
Dizin ve indeksler
Eğitim ve Bilim'nin yer aldığı dizinler:
Yayıncı
Türk Eğitim Derneği