Yazar Rehberi
Makale Gönder
Giriş
Ana Sayfa
Hakkında
Dergi Hakkında
Yazar Rehberi
Değerlendirme Süreci
Yayın Etiği
Makale Gönder
Gizlilik Bildirimi
Editörler Kurulu
Son Sayı
Arşiv
Erken Görünüm
Arama
İngilizce
ISSN: 1300-1337
Eğitim ve Bilim
Yazar Rehberi
Makale Gönder
Kayıt
|
Giriş
Menü
Ana Sayfa
Hakkında
Dergi Hakkında
Yazar Rehberi
Değerlendirme Süreci
Yayın Etiği
Makale Gönder
Gizlilik Bildirimi
Editörler Kurulu
Son Sayı
Arşiv
Erken Görünüm
Arama
Cilt 44 Sayı 197 (2019)
Yayımlandı: 31 Ocak 2019
Araştırma Makaleleri
Ortaokul Öğrencilerinin Matematik Problemi Oluşturma, Matematik Problemi Çözme ve Matematiğe Yönelik Tutumları Arasındaki İlişkiler
Yasemin Katrancı, Sare Şengül
DOI: 10.15390/EB.2019.7315
Sayfa: 1-24
Öz
PDF
PDF (İngilizce)
Cebirsel İspat Yapma Sürecinin Bilişsel Açıdan İncelenmesi: Bir Karma Yöntem Araştırması
Mesut Öztürk, Abdullah Kaplan
DOI: 10.15390/EB.2018.7504
Sayfa: 25-64
Öz
PDF
PDF (İngilizce)
Mobil Uygulamalar Aracılığıyla Probleme Dayalı Matematik Öğretiminin Başarıya Etkisi
Levent Çetinkaya
DOI: 10.15390/EB.2019.8119
Sayfa: 65-84
Öz
PDF
PDF (İngilizce)
Üstbilişsel Deneyimlerin Üstbiliş Bilgisi ile Problem Çözme İlişkisindeki Aracılık Etkisi
Gürsu Aşık, Emine Erktin
DOI: 10.15390/EB.2019.7199
Sayfa: 85-103
Öz
PDF
PDF (İngilizce)
Lise Öğrencilerinin Görüşlerine Göre Akademik İsteklilik, Akademik Benlik Yeterliği ve Kültürel Sermaye Arasındaki İlişki
Gökhan Arastaman, Murat Özdemir
DOI: 10.15390/EB.2019.8103
Sayfa: 105-119
Öz
PDF
PDF (İngilizce)
Travmatik Yas Sorununda Aile Dayanıklılığı Programı’nın Kadınların Travma Sonrası Stres, Yas ve Aile Dayanıklılığı Düzeylerine Etkisi
Neslihan Arıcı Özcan, Mehmet Kaya
DOI: 10.15390/EB.2018.7663
Sayfa: 121-138
Öz
PDF
PDF (İngilizce)
Sınıf Genelinde Olumlu Davranış Desteği Programı: Check-In/Check-Out Uygulaması
Zehra Atbaşı, Necdet Karasu, Yusuf Tavil
DOI: 10.15390/EB.2018.7588
Sayfa: 139-154
Öz
PDF
PDF (İngilizce)
Programlama Öğretimi için Bir Model Önerisi: Yedi Adımda Programlama
Kürşat Erümit, Hasan Karal, Güven Şahin, Dilara Aksoy, Ayşegül Aksoy, Ali Benzer
DOI: 10.15390/EB.2018.7678
Sayfa: 155-183
Öz
PDF
PDF (İngilizce)
Üstün Yeteneklilere Yönelik Akademik Çalışmaların Sosyal Ağ Analizi
Eda Gürlen, Özlenen Özdiyar, Zeynep Şen
DOI: 10.15390/EB.2018.7735
Sayfa: 185-208
Öz
PDF
PDF (İngilizce)
Türkiye’de Bitişik Eğik Yazı Reformu ve Sonrası: İlköğretim Öğrencileri (4-8. Sınıf) Hangi El Yazısı Stiliyle Yazıyor?
Mustafa Yıldız
DOI: 10.15390/EB.2019.7931
Sayfa: 209-222
Öz
PDF
PDF (İngilizce)
İlköğretim Okullarında Kullanılan Alternatif Değerlendirme Yöntemlerinin Değerlendirilmesi
Mehmet Demir, Cynthia Tananis, Keith Trahan
DOI: 10.15390/EB.2019.6272
Sayfa: 223-238
Öz
PDF
PDF (İngilizce)
Okullarda Kültürel Çeşitliliğe İlişkin Uygulamalar ve Bu Uygulamalarla İlgili Öğrenci Görüşleri: Almanya’nın Baden-Württemberg Eyaleti Stuttgart Örneği
Öznur Rengi, Soner Polat
DOI: 10.15390/EB.2019.7613
Sayfa: 239-260
Öz
PDF
PDF (İngilizce)
Öğretmenlerin İdeal Okula İlişkin Bilişsel Yapıları
Engin Karadağ, F. Cin, Ş. Çiftçi
DOI: 10.15390/EB.2019.7258
Sayfa: 261-274
Öz
PDF
PDF (İngilizce)
Okul Türünün Öğrenci Başarısı Üzerindeki Etkisi
Mehmet Cansız, Bilgehan Ozbaylanlı, Mustafa Çolakoğlu
DOI: 10.15390/EB.2019.7378
Sayfa: 275-314
Öz
PDF
PDF (İngilizce)
Eğitim ve Güvenlik Örgütlerindeki Örgüt Yapısının Liderin Gücüne Etkisi: Karşılaştırmalı Bir Çalışma
Cem Meydan, Kemal Köksal
DOI: 10.15390/EB.2019.7512
Sayfa: 315-334
Öz
PDF
PDF (İngilizce)
Sosyal Bilgiler Derslerini Veren Öğretmenlerin Küresel Vatandaşlığa ve Küresel Vatandaşlık Eğitimine Bakışları
Kerem Çolak, Yücel Kabapınar, Cemil Öztürk
DOI: 10.15390/EB.2019.7721
Sayfa: 335-352
Öz
PDF
PDF (İngilizce)
Hızlı Otomatik İsimlendirme ve Okuduğunu Anlama İlişkisinde Okuma Becerisinin Aracılık Etkisi
Özay Karadağ, Hasan Keskin, Gökhan Arı
DOI: 10.15390/EB.2019.7684
Sayfa: 353-366
Öz
PDF
PDF (İngilizce)
Ergenlerin Kendilik Algıları ve Okul Doyumu: Öznel Zindeliğin Aracılık Rolünün Değerlendirilmesi
Seydi Satıcı, M. Engin Deniz
DOI: 10.15390/EB.2019.7289
Sayfa: 367-381
Öz
PDF
PDF (İngilizce)
Girişimcilik Eğitiminin Etkisini Değerlendirmek için Girişimcilik Niyetleri Anketinin Doğrulanması
Muhammad Zaheer Asghar, Fariha Gul, Pirita Seitamaa Hakkarainen, M. Tasdemir
DOI: 10.15390/EB.2019.6105
Sayfa: 383-399
Öz
PDF
PDF (İngilizce)
Değişe(meye)n Öğretmenler: Beden Eğitimi Öğretmenlerinin Profesyonel Gelişimlerinde Pedagojik Yenilikleri Deneyimleme Süreçleri
Özlem Alagül, Ferda Gürsel
DOI: 10.15390/EB.2019.8016
Sayfa: 401-420
Öz
PDF
PDF (İngilizce)
Dergi hakkında
Eğitim ve Bilim hakemli ve açık erişimli bir dergidir.
Genel bilgiler
Editörler kurulu
İletişim
Dergiye gözat
Derginin güncel, arşiv ve erken görünüm makalelerine göz atın.
Son sayı
Arşiv
Erken görünüm
Dizin ve indeksler
Eğitim ve Bilim'nin yer aldığı dizinler:
Yayıncı
Türk Eğitim Derneği