Yazar Rehberi
Makale Gönder
Giriş
Ana Sayfa
Hakkında
Dergi Hakkında
Yazar Rehberi
Değerlendirme Süreci
Yayın Etiği
Makale Gönder
Gizlilik Bildirimi
Editörler Kurulu
Son Sayı
Arşiv
Erken Görünüm
Arama
İngilizce
ISSN: 1300-1337
Eğitim ve Bilim
Yazar Rehberi
Makale Gönder
Kayıt
|
Giriş
Menü
Ana Sayfa
Hakkında
Dergi Hakkında
Yazar Rehberi
Değerlendirme Süreci
Yayın Etiği
Makale Gönder
Gizlilik Bildirimi
Editörler Kurulu
Son Sayı
Arşiv
Erken Görünüm
Arama
Cilt 42 Sayı 192 (2017)
Yayımlandı: 20 Kasım 2017
Editörden
Editörden
Prof. Dr. Ziya Selçuk, Prof. Dr. Jale Çakıroğlu, Doç. Dr. / Assoc. Prof. Dr. Işıl Kabakçı Yurdakul, Yrd. Doç. Dr./Assist. Prof. Dr. Mehmet Palancı
Öz
PDF
PDF (İngilizce)
Araştırma Makaleleri
Anasınıfında Gürültü Düzeyi ve Kontrol Edilmesine Yönelik Eğitim Uygulamalarının Değerlendirilmesi: Eylem Araştırması
Mızrap Bulunuz, Deniz Ovalı, Ayşegül İri Çıkrıkçı, Elfide Mutlu
DOI: 10.15390/EB.2017.7215
Öz
PDF
PDF (İngilizce)
Deneyimli ve Deneyimsiz Akademik Yazarların Atıf Uygulamaları
Hüseyin Kafes
DOI: 10.15390/EB.2017.6317
Öz
PDF
PDF (İngilizce)
Okulların Sosyal Sermayesi: Değişkenler Arası Lojistik Yordayıcılık
Celal Uğurlu
DOI: 10.15390/EB.2017.6795
Öz
PDF
PDF (İngilizce)
Pakistan’da Öğretmenlerin Algılarına Göre Müdürlerin Öğretimsel Liderliği, Okul Kültürü ve Okul Verimliliği Arasındaki İlişkiye Yönelik Öğretmenlerin Algısı
Niaz Ali
DOI: 10.15390/EB.2017.7088
Öz
PDF
PDF (İngilizce)
Boyun Eğici Davranışları Azaltmaya Yönelik Bilişsel Davranışçı Psiko-Eğitim Programının Kişilerarası Duyarlılık, Öfke ve Düşmanlık (Hostilite) Üzerine Etkisi
Gazanfer Anlı, Ali Haydar Şar
DOI: 10.15390/EB.2017.7266
Öz
PDF
PDF (İngilizce)
Özel Eğitim Gereksinimi Olan Öğrenciler için Temel Kavram Öğretimi Mobil Uygulama Tasarımı
Tolgay Karanfiller, Hüseyin Göksu, Kamil Yurtkan
DOI: 10.15390/EB.2017.7146
Öz
PDF
PDF (İngilizce)
Sosyal Bilgiler Dersinde Yaratıcı Drama’nın Bir Yöntem Olarak Kullanılmasının Öğrenci Başarısına Etkisi
Ömer Nayci, Ömer Adıgüzel
DOI: 10.15390/EB.2017.6514
Öz
PDF
PDF (İngilizce)
Zenginleştirilmiş Kitap (z-kitap) Kullanımı için Dokuzuncu Sınıf Kimya Dersi “Kimyasal Türler Arası Etkileşimler” Ünitesi ile İlgili Materyal Geliştirme ve Geliştirilen Materyalin Etkisinin İncelenmesi
Fidan Hakkari, Turgut Yeloğlu, Cengiz Tüysüz, Nail İlhan
DOI: 10.15390/EB.2017.6690
Öz
PDF
PDF (İngilizce)
4MAT Öğretim Modeli ve Bütünsel Beyin Modeli’nin Fen Dersi Akademik Başarısı Üzerindeki Etkisi
Gamze Tezcan, Hülya Güvenç
DOI: 10.15390/EB.2017.7085
Öz
PDF
PDF (İngilizce)
Matematik Dersinde Üstbilişsel Stratejilerle Desteklenen İşbirlikli Öğrenme Yönteminin Öğrencilerin Üstbilişsel Becerilerine Etkisi
Fatma Erdoğan, Sare Şengül
DOI: 10.15390/EB.2017.6492
Öz
PDF
PDF (İngilizce)
Seslerin Renkli Dünyası Programının Okul Öncesi Çocukların Fonolojik Farkındalık Becerileri Üzerindeki Etkisi
Nurbanu Parpucu, Berrin Dinç
DOI: 10.15390/EB.2017.6864
Öz
PDF
PDF (İngilizce)
Ortaokul Öğrencilerinin Türkiye Cumhuriyeti İnkılâp Tarihi ve Atatürkçülük Dersinde Tarihsel Mektupların Kullanımına İlişkin Görüşleri: Ankara İli ODTÜ Geliştirme Vakfı Ortaokulu Örneği
Namık Çencen
DOI: 10.15390/EB.2017.7158
Öz
PDF
PDF (İngilizce)
İlkokul Dördüncü Sınıf Öğrencilerinin ve Öğretmenlerinin Türkçe Dersine İlişkin Sordukları Soruların Yenilenmiş Bloom Taksonomisi Açısından Görünümü
Tolga Erdoğan
DOI: 10.15390/EB.2017.7407
Öz
PDF
PDF (İngilizce)
8. Sınıf Öğrencilerinin Eğim Kavramını Oluşturma Süreçleri
Ömer Deniz, Tangül Kabael
DOI: 10.15390/EB.2017.6996
Öz
PDF
PDF (İngilizce)
Sosyobilimsel Konu Temelli Öğretim Yaklaşımı Uygulamalarının Etkililiğine Yönelik Bir Karma Yöntem Çalışması
Ayşegül Evren Yapıcıoğlu, Fitnat Kaptan
DOI: 10.15390/EB.2017.6600
Öz
PDF
PDF (İngilizce)
İlkokul 4. Sınıf Öğrencilerinin Yazma Performanslarının Organizasyon Becerileri ve El Yazısı Yeterliliğiyle Açıklanması: Bir Yapısal Eşitlik Modeli
Mustafa Yıldız, Ayşe Yekeler
DOI: 10.15390/EB.2017.7172
Öz
PDF
PDF (İngilizce)
4-8. Sınıflarda Türk Öğrencilerin Bilgi Verici Metinlerde Akıcı Okuma ve Anlamaları
Kasım Yıldırım, Timothy Rasinski, Dudu Kaya
DOI: 10.15390/EB.2017.7318
Öz
PDF
PDF (İngilizce)
Türkiye’de Eğitim Eşitsizliğini Okumak: İstatistikler ve Coğrafi Dağılımlar
Ela Ataç
DOI: 10.15390/EB.2017.7124
Öz
PDF
PDF (İngilizce)
Cehennemde Evlilik: Türkiye’de Eğitim Denetiminin Birleştirilmesi Üzerine Maarif Müfettişlerinin Görüşleri
Gül Kurum, Şakir Çınkır
DOI: 10.15390/EB.2017.7288
Öz
PDF
PDF (İngilizce)
Türkiye’de Eğitim Alanında Üstbiliş Odaklı Yapılan Makalelere Yönelik Bir İçerik Analizi
Fatih Baş, Meryem Özturan Sağırlı
DOI: 10.15390/EB.2017.7115
Öz
PDF
PDF (İngilizce)
Dergi hakkında
Eğitim ve Bilim hakemli ve açık erişimli bir dergidir.
Genel bilgiler
Editörler kurulu
İletişim
Dergiye gözat
Derginin güncel, arşiv ve erken görünüm makalelerine göz atın.
Son sayı
Arşiv
Erken görünüm
Dizin ve indeksler
Eğitim ve Bilim'nin yer aldığı dizinler:
Yayıncı
Türk Eğitim Derneği