Yazar Rehberi
Makale Gönder
Giriş
Ana Sayfa
Hakkında
Dergi Hakkında
Yazar Rehberi
Değerlendirme Süreci
Yayın Etiği
Makale Gönder
Gizlilik Bildirimi
Editörler Kurulu
Son Sayı
Arşiv
Erken Görünüm
Arama
İngilizce
ISSN: 1300-1337
Eğitim ve Bilim
Yazar Rehberi
Makale Gönder
Kayıt
|
Giriş
Menü
Ana Sayfa
Hakkında
Dergi Hakkında
Yazar Rehberi
Değerlendirme Süreci
Yayın Etiği
Makale Gönder
Gizlilik Bildirimi
Editörler Kurulu
Son Sayı
Arşiv
Erken Görünüm
Arama
Cilt 39 Sayı 176 (2014)
Yayımlandı: 16 Aralık 2014
Editörden
Editörden
Prof. Dr. Şener Büyük Öztürk, Doç. Dr. Arif Özer, Yrd. Doç. Dr. Eren Ceylan
Öz
PDF
PDF (İngilizce)
Araştırma Makaleleri
Obsesif Kompulsif Bozukluk Ölçeği Çocuk Formunun Türkçeye Uyarlanması: Güvenirlik ve Geçerlilik Çalışması
İsmail Seçer
DOI: 10.15390/EB.2014.3516
Öz
PDF
PDF (İngilizce)
Çocukların Bilgisayara Yönelik Tutumları ile Teknolojiyle Kendi Kendine Öğrenmeleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi
Ömer Demir, Sevil Yaşar, Gülşen Sert, Halil Yurdugül
DOI: 10.15390/EB.2014.3621
Öz
PDF
PDF (İngilizce)
Fen Eğitiminde Problem Çözme Ölçeğinin Geliştirilmesi: Geçerlik ve Güvenirlik Çalışmaları
Merve Ünal, Neriman Aral
DOI: 10.15390/EB.2014.3585
Öz
PDF
PDF (İngilizce)
Deney Yöntemine Dayalı Eğitim Programı’nın 6 Yaş Çocuklarının Problem Çözme Becerilerine Etkisinin İncelenmesi
Merve Ünal, Neriman Aral
DOI: 10.15390/EB.2014.3592
Öz
PDF
PDF (İngilizce)
Yabancı Dilde Kelime Öğrenme Stratejileri Ölçeğinin Geliştirilmesi
Orhan Kocaman, Gonca Kızılkaya Cumaoğlu
DOI: 10.15390/EB.2014.3611
Öz
PDF
PDF (İngilizce)
Eğitsel Yazılım (DENIS) ve Oyunlarla İngilizce Kelime Öğretiminin Kelime Öğrenme Stratejilerine ve Başarıya Etkisi
Orhan Kocaman, Gonca Kızılkaya Cumaoğlu
DOI: 10.15390/EB.2014.3704
Öz
PDF
PDF (İngilizce)
Okul Öncesi Öz Düzenleme Ölçeği (OÖDÖ): Türkiye Uyarlama Çalışması
Ezgi Fındık Tanrıbuyurdu, Tülin Güler Yıldız
DOI: 10.15390/EB.2014.3647
Öz
PDF
PDF (İngilizce)
Öz Düzenleme Becerilerinin Öğretmen Çocuk Etkileşiminin Niteliğine Göre İncelenmesi
Tülin Güler Yıldız, Hatice Ertürk Kara, Ezgi Fındık Tanrıbuyurdu, Mübeccel Gönen
DOI: 10.15390/EB.2014.3648
Öz
PDF
PDF (İngilizce)
Bilişsel Esneklik Ölçeği’nin Geçerlik ve Güvenirliği
Öner Çelikkaleli
DOI: 10.15390/EB.2014.3466
Öz
PDF
PDF (İngilizce)
Ergenlerde Bilişsel Esneklik ile Akademik, Sosyal ve Duygusal Yetkinlik İnançları Arasındaki İlişki
Öner Çelikkaleli
DOI: 10.15390/EB.2014.3467
Öz
PDF
PDF (İngilizce)
Ortaokul ve Lise Öğrencileri için Bilgisayara Yönelik Tutum Ölçeğinin Türkçe’ye Uyarlanması
Ömer Demir, Halil Yurdugül
DOI: 10.15390/EB.2014.3619
Öz
PDF
PDF (İngilizce)
Ergenlerde Obsesif Kompulsif Bozukluk ile Anksiyete Duyarlılığı Arasındaki İlişkinin Yapısal Eşitlik Modeli ile İncelenmesi
İsmail Seçer
DOI: 10.15390/EB.2014.3517
Öz
PDF
PDF (İngilizce)
Ortaokullarda Artırılmış Gerçeklik Uygulamaları Tutum Ölçeği: Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması
Sevda Küçük, Rabia Yılmaz, Özlem Baydaş, Yüksel Göktaş
DOI: 10.15390/EB.2014.3590
Öz
PDF
PDF (İngilizce)
İngilizce Öğreniminde Artırılmış Gerçeklik: Öğrencilerin Başarı, Tutum ve Bilişsel Yük Düzeyleri
Sevda Küçük, Rabia Yılmaz, Yüksel Göktaş
DOI: 10.15390/EB.2014.3595
Öz
PDF
PDF (İngilizce)
Altyapı Sporlarında Ahlaki Karar Alma Tutumları Ölçeğinin Türk Kültürüne Uyarlanması: Bir Türk Örnekleminde Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması
Bahri Gürpınar
DOI: 10.15390/EB.2014.3643
Öz
PDF
PDF (İngilizce)
Sporcu Ortaokul ve Lise Öğrencilerinin Spora Ait Değişkenler Açısından Ahlaki Karar Alma Tutumları
Bahri Gürpınar
DOI: 10.15390/EB.2014.3645
Öz
PDF
PDF (İngilizce)
Biyoloji Öğrenmeye Yönelik Akademik Motivasyon Ölçeği: Ölçek Geliştirme Çalışması
Solmaz Aydın, Sündüs Yerdelen, Sibel Gürbüzoğlu Yalmancı, Volkan Göksu
DOI: 10.15390/EB.2014.3678
Öz
PDF
PDF (İngilizce)
Lise Öğrencilerinin Başarı Hedef Yönelimlerinin Biyoloji Öğrenmeye Yönelik Akademik Motivasyonları ile İlişkisinin İncelenmesi: Bir Yol Analizi
Sündüs Yerdelen, Solmaz Aydın, Sibel Gürbüzoğlu Yalmancı, Volkan Göksu
DOI: 10.15390/EB.2014.3679
Öz
PDF
PDF (İngilizce)
Fen Maddelerini Anlama Testinin Psikometrik Niteliklerinin Belirlenmesi
Güçlü Şekercioğlu, Nihat Bayat, Sinem Bakır
DOI: 10.15390/EB.2014.3692
Öz
PDF
PDF (İngilizce)
Okuduğunu Anlama ve Fen Başarısı Arasındaki İlişkinin Belirlenmesi
Nihat Bayat, Güçlü Şekercioğlu, Sinem Bakır
DOI: 10.15390/EB.2014.3693
Öz
PDF
PDF (İngilizce)
İlköğretim Sosyal Bilgiler Öğretiminde Öğrenme Nesnelerinin Etkililiği: Başarı, Algılanan Öğrenme, Katılım ve Kullanılabilirlik
Melih Gürer, Zahide Yıldırım
DOI: 10.15390/EB.2014.3714
Öz
PDF
PDF (İngilizce)
UF/EMI Eleştirel Düşünme Eğilimi Ölçeğini Türkçeye Uyarlama Çalışması
Hülya Ertaş Kılıç, Ahmet Şen
DOI: 10.15390/EB.2014.3632
Öz
PDF
PDF (İngilizce)
Okul Dışı Öğrenme Etkinliklerine ve Eleştirel Düşünmeye Dayalı Fizik Öğretiminin Öğrenci Tutumlarına Etkisi
Hülya Ertaş Kılıç, Ahmet Şen
DOI: 10.15390/EB.2014.3635
Öz
PDF
PDF (İngilizce)
Sınıf Değerlendirme Atmosferi Ölçeği’nin (SDAÖ) Geliştirilmesi: Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması
Mustafa İlhan, Bayram Çetin
DOI: 10.15390/EB.2014.3334
Öz
PDF
PDF (İngilizce)
Akademik Tükenmişlik ile Sınıf Değerlendirme Atmosferi Arasındaki İlişkinin İncelenmesi
Mustafa İlhan, Bayram Çetin
DOI: 10.15390/EB.2014.3335
Öz
PDF
PDF (İngilizce)
Tablet Bilgisayar Kabul Ölçeği - Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması
Özlem Güngören, Mustafa Bektaş, Ergün Öztürk, Mehmet Horzum
DOI: 10.15390/EB.2014.3497
Öz
PDF
PDF (İngilizce)
Lise Öğrencilerin Tablet Bilgisayar Kabulü ve Hazırbulunuşluğu: Yapısal Eşitlik Modellemesi
Mehmet Horzum, Ergün Öztürk, Mustafa Bektaş, Özlem Güngören, Özlem Çakır
DOI: 10.15390/EB.2014.3500
Öz
PDF
PDF (İngilizce)
Okuma Kaygısı Ölçeğinin Psikometrik Özelliklerinin Belirlenmesi
Deniz Melanlıoğlu
DOI: 10.15390/EB.2014.3538
Öz
PDF
PDF (İngilizce)
Üstbiliş Strateji Eğitiminin Ortaokul Öğrencilerinin Okuma Kaygılarına Etkisi
Deniz Melanlıoğlu
DOI: 10.15390/EB.2014.3540
Öz
PDF
PDF (İngilizce)
Öğrenme Nesnesi Değerlendirme Ölçeği’nin (ÖNDÖ) Geliştirilmesi, Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması
Melih Gürer, Zahide Yıldırım
DOI: 10.15390/EB.2014.3713
Öz
PDF
PDF (İngilizce)
Matematik Öz-Yeterlik Kaynakları Ölçeğinin Türkçeye Uyarlanması
Eyüp Yurt, Ali Sünbül
DOI: 10.15390/EB.2014.3442
Öz
PDF
PDF (İngilizce)
Öz-Yeterlik Kaynaklarının Matematik Başarısını Yordama Gücü
Eyüp Yurt
DOI: 10.15390/EB.2014.3443
Öz
PDF
PDF (İngilizce)
Derse Katılım Envanterinin Türk Kültürüne Uyarlanması
Mustafa Sever
DOI: 10.15390/EB.2014.3627
Öz
PDF
PDF (İngilizce)
Lise Öğrencilerinin Çeşitli Değişkenler Açısından Derse Katılımlarının İncelenmesi
Mustafa Sever, Özgür Ulubey, Çetin Toraman, Ersin Türe
DOI: 10.15390/EB.2014.3633
Öz
PDF
PDF (İngilizce)
Fen ve Teknoloji Dersinde Öğrencilerin Sınıf-İçi Değerlendirme Ortamına İlişkin Algıları Ölçeğinin Türkçeye Uyarlanması
Serkan Buldur, Alev Doğan
DOI: 10.15390/EB.2014.3729
Öz
PDF
PDF (İngilizce)
Öğrencilerin Sınıf-İçi Değerlendirme Ortamına İlişkin Algıları ile Başarı Amaç Oryantasyonları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi: Cinsiyet Perspektifi
Serkan Buldur
DOI: 10.15390/EB.2014.3730
Öz
PDF
PDF (İngilizce)
Ergenler İçin Başa Çıkma Ölçeğinin (EBÇÖ) Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması
Ahmet Bedel, Erkan Işık, Erdal Hamarta
DOI: 10.15390/EB.2014.3501
Öz
PDF
PDF (İngilizce)
Ergenlerde Mantıkdışı İnançların Yordayıcısı Olarak Başa Çıkma Stratejileri
Ahmet Bedel
DOI: 10.15390/EB.2014.3518
Öz
PDF
PDF (İngilizce)
Dergi hakkında
Eğitim ve Bilim hakemli ve açık erişimli bir dergidir.
Genel bilgiler
Editörler kurulu
İletişim
Dergiye gözat
Derginin güncel, arşiv ve erken görünüm makalelerine göz atın.
Son sayı
Arşiv
Erken görünüm
Dizin ve indeksler
Eğitim ve Bilim'nin yer aldığı dizinler:
Yayıncı
Türk Eğitim Derneği