Yazar Rehberi
Makale Gönder
Giriş
Ana Sayfa
Hakkında
Dergi Hakkında
Yazar Rehberi
Değerlendirme Süreci
Yayın Etiği
Makale Gönder
Gizlilik Bildirimi
Editörler Kurulu
Son Sayı
Arşiv
Erken Görünüm
Arama
İngilizce
ISSN: 1300-1337
Eğitim ve Bilim
Yazar Rehberi
Makale Gönder
Kayıt
|
Giriş
Menü
Ana Sayfa
Hakkında
Dergi Hakkında
Yazar Rehberi
Değerlendirme Süreci
Yayın Etiği
Makale Gönder
Gizlilik Bildirimi
Editörler Kurulu
Son Sayı
Arşiv
Erken Görünüm
Arama
Cilt 36 Sayı 160 (2011)
Yayımlandı: 29 Nisan 2011
Araştırma Makaleleri
Öğrencilerin Güdüsel İnançlarının Üst-Biliş Strateji Kullanımına Katkısı
Semra Sungur, Nurcan Kahraman
DOI: 10.15390/ES.2011.923
Sayfa: 3-10
Öz
PDF
Özdüzenleyici Öğrenme Stratejileri Ölçeğinin (ÖÖSÖ) Geliştirilmesi
Cansel Kadıoğlu, Esen Uzuntiryaki, Yeşim Çapa Aydın
DOI: 10.15390/ES.2011.924
Sayfa: 11-23
Öz
PDF (İngilizce)
İlköğretim Öğrencilerinin Başarı Seçimi Beklenti Değeri Modeli ve Sınıf-İçi Rahatsız Edici Davranışları
Bülent Ağbuğa
DOI: 10.15390/ES.2011.925
Sayfa: 24-37
Öz
PDF (İngilizce)
Test Eşitleme: OKS Testlerinin İstatistiksel Eşitliğinin Sınanması
Adnan Kan
DOI: 10.15390/ES.2011.926
Sayfa: 38-51
Öz
PDF
Matematik Öğretmeni Adayları ve Kopya: Hiç Çekmedim Desem Yalan Olur!
Ali Eraslan
DOI: 10.15390/ES.2011.927
Sayfa: 52-64
Öz
PDF
Eğitim Fakültesi Öğrencilerinin Öğrenme Yaklaşımları ve Çalışma Becerileri
Nuray Senemoğlu
DOI: 10.15390/ES.2011.928
Sayfa: 65-80
Öz
PDF (İngilizce)
Üniversite Psikolojik Danişma Merkezine Başvuran Öğrencilerin Yalnizlik ve Depresyon Düzeyleri
Esra Ceyhan, Aydogan Ceyhan
DOI: 10.15390/ES.2011.929
Sayfa: 81-92
Öz
PDF (İngilizce)
Modüler Öğretim Tasarımıyla Entegre Edilmiş Kavram Karikatürleri Hakkında Öğretmen Adaylarının Görüşleri
Sibel Cengizhan
DOI: 10.15390/ES.2011.930
Sayfa: 93-104
Öz
PDF
Üniversite Öğrencilerine Göre Kocaeli Üniversitesi’nin Örgütsel İmajı
Soner Polat
DOI: 10.15390/ES.2011.931
Sayfa: 105-119
Öz
PDF
Öğretmenlerin Hazırladığı Sosyal Bilgiler Dersi Sınav Sorularının Değerlendirilmesi
Hüseyin Çalışkan
DOI: 10.15390/ES.2011.932
Sayfa: 120-132
Öz
PDF
Türkiye’de Eğitim Eşitsizliği: Gini İndeksine Göre Değerlendirme
Ekber Tomul
DOI: 10.15390/ES.2011.933
Sayfa: 133-143
Öz
PDF (İngilizce)
5-7 Yaş Grubu Çocukların Resimlerine Yansıyan Öğretmen Figürünün Karşılaştırmalı Olarak İncelenmesi
Elif Dağlıoğlu
DOI: 10.15390/ES.2011.934
Sayfa: 144-157
Öz
PDF (İngilizce)
Türk Üniversite Öğrencilerinde Öznel İyi Oluşu Yordayan Sosyodemografik Değişkenler ve Mizah Tarzları
Songül Tümkaya
DOI: 10.15390/ES.2011.935
Sayfa: 158-170
Öz
PDF (İngilizce)
Beş Ülkeden Anneler Anlatıyor I: Anne-Çocuk Eğitim Programı Kimler İçin ve Neden Etkili?
Prof. Dr. Sevda Bekman, Aylin Atmaca Koçak
DOI: 10.15390/ES.2011.936
Sayfa: 171-183
Öz
PDF
Lineer Şekil Örüntülerine İlişkin Genelleme Stratejileri: Görsel ve Sayısal İpuçlarının Etkisi
Dilek Tanışlı, Nilüfer Yavuzsoy Köse
DOI: 10.15390/ES.2011.937
Sayfa: 184-198
Öz
PDF
Türkiye ‘de İlköğretim Okulu Yöneticileri ile Rehber Öğretmenler Arasındaki Çatışma Kaynakları
İnayet Aydın, Gökhan Arastaman, Filiz Akar
DOI: 10.15390/ES.2011.938
Sayfa: 199-212
Öz
PDF (İngilizce)
Bölüm ve Programda Geçen Yıl Süresinin Öğretmen Adaylarının Matematik Öğretimine Yönelik Yeterlik İnançlarına Etkisinin İncelenmesi
Yusuf Koç
DOI: 10.15390/ES.2011.939
Sayfa: 213-223
Öz
PDF (İngilizce)
Bilinçli Farkındalık Ölçeği’ni Türkçeye Uyarlama Çalışması
Zümra Özyeşil, Coşkun Arslan, Şahin Kesici, M. Engin Deniz
DOI: 10.15390/ES.2011.940
Sayfa: 224-235
Öz
PDF
Soru Sorma Becerilerini Geliştirmeye Dönük Öğretim Uygulamalarının Öğretmen Adaylarının Soru Oluşturma Becerilerine Etkisi
Canan Aslan
DOI: 10.15390/ES.2011.941
Sayfa: 236-249
Öz
PDF
İlköğretim Birinci Kademe Öğrencilerine Yönelik Çocuk Kitaplarının, İçerik, Resimleme ve Fiziksel Özellikleri Açısından İncelenmesi
Mübeccel Gönen, Mehmet Katrancı, Mehmet Uygun, Şükran Uçuş
DOI: 10.15390/ES.2011.942
Sayfa: 250-265
Öz
PDF
Erken Çocukluk Eğitiminde İlk Yıllar Programı’nın Öğretmen Görüşleri ile İncelenmesi
Tülin Güler, İclal Yaltırık
DOI: 10.15390/ES.2011.943
Sayfa: 266-280
Öz
PDF
Bazı Sosyoekonomik Etmenlerin Türkiye’de Yükseköğretime Katılım Üzerindeki Etkileri
C. Ergin Ekinci
DOI: 10.15390/ES.2011.944
Sayfa: 281-297
Öz
PDF
Özdüzenleyici Öğrenmeye Sosyokültürel Bir Bakış Açısı
Elif Yetkin Özdemir
DOI: 10.15390/ES.2011.945
Sayfa: 298-308
Öz
PDF (İngilizce)
İlköğretim 6. Sınıflar İçin Uygulanan Seviye Belirleme Sınavı’nın Uygunluk Geçerliği
Nuri Doğan, Hatice Sevindik
DOI: 10.15390/ES.2011.946
Sayfa: 309-319
Öz
PDF
Lise Öğrencilerinin Sınav Kaygısı, Çalışma Alışkanlıkları, Başarı Güdüsü ve Akademik Performans Düzeyleri Arasındaki İlişkilerin İncelenmesi
Tuncay Ergene
DOI: 10.15390/ES.2011.947
Sayfa: 320-330
Öz
PDF (İngilizce)
Dergi hakkında
Eğitim ve Bilim hakemli ve açık erişimli bir dergidir.
Genel bilgiler
Editörler kurulu
İletişim
Dergiye gözat
Derginin güncel, arşiv ve erken görünüm makalelerine göz atın.
Son sayı
Arşiv
Erken görünüm
Dizin ve indeksler
Eğitim ve Bilim'nin yer aldığı dizinler:
Yayıncı
Türk Eğitim Derneği