Öz
Bu araştırma, sınıf öğretmenliği birinci sınıf öğrencilerinin okuduğunu anlama ile öğrenme ve çalışma stratejilerinin çeşitli değişkenlere göre nasıl değiştiğini belirlemek amacıyla gerçekleştirilmiştir. Eğitim Fakültesi sınıf öğretmenliği birinci sınıf öğrencileri üzerinde gerçekleştirilen bu araştırmada, Sünbül (1998) tarafından geliştirilen 30 soruluk Okuduğunu Anlama Testi (r=.85) ile Öğrenme ve Çalışma Stratejileri Ölçeği (r=.75) kullanılmıştır. Araştırmadan elde edilen veriler SPSS 11.5 paket programında değerlendirilmiş, yüzde ve frekans dökümleri alınmış, tek yönlü varyans analizi, t ve Scheffe testleri uygulanmıştır. Araştırmada, öğrencilerin okuduğunu anlama düzeylerinin cinsiyete, öğretim türüne ve annelerin çalışma durumuna göre değiştiği; buna karşın yaşa, mezun olunan lise türüne, lise bitirme derecesine ve bölüm tercih sırasına göre farklılaşmadığı ortaya konulmuştur. Öğrenme ve çalışma stratejileri açısından ise, cinsiyet dışındaki değişkenlerin hiçbirinin anlamlı bir değişim göstermediği saptanmıştır.
Anahtar Kelimeler: Sınıf öğretmeni adayı, okuduğunu anlama düzeyi, çalışma ve öğrenme
Telif hakkı ve lisans
Telif Hakkı © 2011 Yazar(lar). Açık erişimli bu makale, orijinal çalışmaya uygun şekilde atıfta bulunulması koşuluyla, herhangi bir ortamda veya formatta sınırsız kullanım, dağıtım ve çoğaltmaya izin veren Creative Commons Atıf Lisansı (CC BY) altında dağıtılmıştır.
Nasıl atıf yapılır
Sarcaloğlu, A., & Karasakaloğlu, N. (2011). Sınıf Öğretmeni Adaylarının Okuduğunu Anlama Düzeyleri ile Çalışma ve Öğrenme Stratejilerinin Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi. Eğitim Ve Bilim, 36(161). https://educationandscience.ted.org.tr/article/view/956