Öz
Bu çalışmada Türkiye’nin başkenti Ankara’da bulunan 17 devlet ve 17 özel anaokulunun açık oyun alanlarının özellikleri incelenmiştir. Bu okulların açık oyun alanları ve malzemeleri “Playground Rating System” isimli ölçek kullanılarak değerlendirilmiştir. Elde edilen bulgulara göre, anaokullarında en çok açık oyun alanlarının güvenliği konusuna önem verilmektedir. Öte yandan, çalışmaya dahil edilen devlet ve özel anaokullarının açık oyun alanları, çocukların farklı oyun tercihlerine yönelmelerini sağlamakta yetersiz kalmıştır. Okullardaki açık oyun alanlarının fiziksel koşullarının iyileştirilmesi için gerekli politikaların geliştirilmesi ve farklı yapılardaki açık oyun alanlarında çocukların oyun tercihleri incelenerek ideal açık oyun alanlarının belirlenmesi önerilmektedir.
Anahtar Kelimeler: Okul öncesi eğitim kurumu, açık oyun alanı malzemeleri, güvenlik, oyun, küçük çocuklar
Telif hakkı ve lisans
Telif Hakkı © 2011 Yazar(lar). Açık erişimli bu makale, orijinal çalışmaya uygun şekilde atıfta bulunulması koşuluyla, herhangi bir ortamda veya formatta sınırsız kullanım, dağıtım ve çoğaltmaya izin veren Creative Commons Atıf Lisansı (CC BY) altında dağıtılmıştır.
Nasıl atıf yapılır
Olgan, R., & Kahriman Öztürk, D. (2011). Ankara’daki Devlet ve Özel Okul Öncesi Eğitim Kurumlarının Açık Oyun Alanlarının Değerlendirilmesi. Eğitim Ve Bilim, 36(161). https://educationandscience.ted.org.tr/article/view/955