Öz
Çalışma; Ikegulu (1998) tarafından geliştirilen, Matematik Kaygısı-Endişesi Ölçeğinin (MKEÖ) geçerlik ve güvenirlik çalışmasının yapılmasını içermektedir. Çalışmanın amacı, özellikle ilköğretim ikinci kademede bulunan öğrencilere yönelik bir matematik kaygısı-endişesi ölçeği geliştirmektir Ölçeğin geçerlik ve güvenirlik çalışması Hambleton ve Patsula (1999)’nın kültürler arası ölçek uyarlama aşamaları göz önüne alınarak üç aşamada tamamlanmıştır. MKEÖ’ nin Cronbach Alpha güvenirlik katsayısı .912 dir. MKEÖ’ nün alt boyutlarına ait Cronbach Alpha güvenirlik katsayıları sırasıyla matematiğe yönelik pozitif tutumlar için .858 , matematiğe yönelik negatif tutumlar için .910 dur. İkegulu tarafından geliştirilen orijinal ölçeğin tüm olarak Cronbach Alpha güvenirlik katsayısı .728 iken alt boyutlarına ait Cronbach Alpha katsayıları sırasıyla .8536 ve .9272 olarak bulunmuştur. Orijinal ölçekle benzer sonuçlar elde edilmiştir.
Anahtar Kelimeler: Matematik endişesi, matematik kaygısı, ilköğretim 6-7-8.sınıf öğrencileri, Matematik kaygı-endişe ölçeği (MKEÖ)
Telif hakkı ve lisans
Telif Hakkı © 2011 Yazar(lar). Açık erişimli bu makale, orijinal çalışmaya uygun şekilde atıfta bulunulması koşuluyla, herhangi bir ortamda veya formatta sınırsız kullanım, dağıtım ve çoğaltmaya izin veren Creative Commons Atıf Lisansı (CC BY) altında dağıtılmıştır.
Nasıl atıf yapılır
Özdemir, E., & Gür, H. (2011). Matematik Kaygısı-Endişesi Ölçeğinin (MKEÖ) Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması. Eğitim Ve Bilim, 36(161). https://educationandscience.ted.org.tr/article/view/951