Öz
Bu araştırmada, öğretim elemanlarının sınıf içi etkinliklerini hangi düzeyde yerine getirdiklerinin, öğrenci algılarına dayalı olarak araştırılması amaçlanmıştır. Araştırmada, öğretim elemanlarının gösterdikleri performansın fakülte, yüksekokul ve enstitüler arasında farklılık gösterip göstermediği test edilmiştir. Veriler, araştırmacı tarafından geliştirilen ölçeğin 3089 öğrenciye uygulanması ile elde edilmiştir. Ölçeğin α güvenirlik katsayısı .92 olarak bulunmuştur. Bulgular incelendiğinde, pedagojik formasyon derslerinin verildiği birimlerdeki öğrenciler, öğretim elemanlarının performanslarını diğer birimlere göre p<.05 anlamlılık düzeyinde daha yüksek olarak algıladıkları görülmüştür.
Anahtar Kelimeler: Öğretim elemanlarının performansı, eğitimi değerlendirme, okul denetimi, denetim etkinliği
Telif hakkı ve lisans
Telif Hakkı © 2010 Yazar(lar). Açık erişimli bu makale, orijinal çalışmaya uygun şekilde atıfta bulunulması koşuluyla, herhangi bir ortamda veya formatta sınırsız kullanım, dağıtım ve çoğaltmaya izin veren Creative Commons Atıf Lisansı (CC BY) altında dağıtılmıştır.
Nasıl atıf yapılır
Gül, H. (2010). Öğrenci Algısına Dayalı Olarak Öğretim Elemanlarının Performanslarının Değerlendirilmesi. Eğitim Ve Bilim, 35(158). https://educationandscience.ted.org.tr/article/view/898