Öz
Bu çalışmada farklı özanlayış düzeylerine (düşük, orta, yüksek) sahip üniversite öğrencilerinde depresyon, anksiyete ve stres düzeylerinin saptanması amaçlanmıştır. Araştırma verileri, üniversite eğitimini farklı bölümlerde alan öğrenciler arasından seçilen 240’ı kız ve 283’ü erkek olmak üzere toplam 523 öğrenciden sağlanmıştır. Araştırmada öğrencilerin öz-anlayış düzeylerini saptamak amacıyla, Türkçeye uyarlaması Deniz, Kesici ve Sümer (2008) tarafından yapılan Özanlayış Ölçeği; depresyon, anksiyete ve stres düzeylerini belirlemek için ise Türkçeye uyarlaması Akın ve Çetin (2007) tarafından yapılan Depresyon Anksiyete Stres Ölçeği (DASÖ) kullanılmıştır. Araştırma sonucunda farklı özanlayış düzeylerine (düşük, orta, yüksek) göre, üniversite öğrencilerinin depresyon (F=96.724, p<.001), anksiyete (F=52.501, p<.001) ve stres (F=90.518, p<.001) puan ortalamalarında anlamlı düzeyde farklılıklar saptanmıştır.
Anahtar Kelimeler: Anksiyete, depresyon, özanlayış, stres
Telif hakkı ve lisans
Telif Hakkı © 2010 Yazar(lar). Açık erişimli bu makale, orijinal çalışmaya uygun şekilde atıfta bulunulması koşuluyla, herhangi bir ortamda veya formatta sınırsız kullanım, dağıtım ve çoğaltmaya izin veren Creative Commons Atıf Lisansı (CC BY) altında dağıtılmıştır.
Nasıl atıf yapılır
Deniz, M., & Sümer, A. (2010). Farklı Özanlayış Düzeylerine Sahip Üniversite Öğrencilerinde Depresyon, Anksiyete ve Stresin Değerlendirilmesi. Eğitim Ve Bilim, 35(158). https://educationandscience.ted.org.tr/article/view/895