Öz
Bu araştırmada, psikolojik danışma ve rehberlik lisans programlarındaki son sınıf öğrencilerinin, okul psikolojik danışmanlığıyla ilgili yaptıkları uygulamaların neler olduğunu saptamayı amaçlanmıştır. Bu uygulamalar; (a) psikolojik danışma ve rehberlik programı geliştirme, (b) program değerlendirme ve hesap verebilirlik uygulamaları, (c) psikolojik testlerin uygulanması, (d) bireyi tanıma tekniklerinin uygulanması ve (e) diğer uygulamalar (eşgüdümleme, akran rehberliği, sevk etme, konsültasyon ve oryantasyon) başlıklarına göre ele alınmıştır. Araştırma örneklemini 2006 yılında mezun olan 345 dördüncü sınıf öğrencisi oluşturmaktadır. Elde edilen bulgulara göre öğrencilerin bu başlıklar kapsamında ele alınan becerilerde kendilerini yetkinleştirebilecek uygulamaları gerektiği ölçüde yapamadıkları bulunmuştur. En çok yapılan uygulamalar, bireyi tanıma teknikleri kapsamındaki becerilerle ilgilidir. Tartışma kısmında, elde edilen bu bulgular ilgili alanyazını ışığında ele alınmış ve önerilere yer verilmiştir.
Anahtar Kelimeler: Uygulama, okul psikolojik danışmanlığı uygulamaları
Telif hakkı ve lisans
Telif Hakkı © 2010 Yazar(lar). Açık erişimli bu makale, orijinal çalışmaya uygun şekilde atıfta bulunulması koşuluyla, herhangi bir ortamda veya formatta sınırsız kullanım, dağıtım ve çoğaltmaya izin veren Creative Commons Atıf Lisansı (CC BY) altında dağıtılmıştır.
Nasıl atıf yapılır
Özyürek, R. (2010). Psikolojik Danışma ve Rehberlik Lisans Programı Öğrencilerinin Yaptıkları Okul Psikolojik Danışmanlığıyla İlgili Uygulamaların Saptaması. Eğitim Ve Bilim, 35(156). https://educationandscience.ted.org.tr/article/view/868