Öz

Bu araştırmada, psikolojik danışma ve rehberlik lisans programlarındaki son sınıf öğrencilerinin, okul psikolojik danışmanlığıyla ilgili yaptıkları uygulamaların neler olduğunu saptamayı amaçlanmıştır. Bu uygulamalar; (a) psikolojik danışma ve rehberlik programı geliştirme, (b) program değerlendirme ve hesap verebilirlik uygulamaları, (c) psikolojik testlerin uygulanması, (d) bireyi tanıma tekniklerinin uygulanması ve (e) diğer uygulamalar (eşgüdümleme, akran rehberliği, sevk etme, konsültasyon ve oryantasyon) başlıklarına göre ele alınmıştır. Araştırma örneklemini 2006 yılında mezun olan 345 dördüncü sınıf öğrencisi oluşturmaktadır. Elde edilen bulgulara göre öğrencilerin bu başlıklar kapsamında ele alınan becerilerde kendilerini yetkinleştirebilecek uygulamaları gerektiği ölçüde yapamadıkları bulunmuştur. En çok yapılan uygulamalar, bireyi tanıma teknikleri kapsamındaki becerilerle ilgilidir. Tartışma kısmında, elde edilen bu bulgular ilgili alanyazını ışığında ele alınmış ve önerilere yer verilmiştir.

Anahtar Kelimeler: Uygulama, okul psikolojik danışmanlığı uygulamaları

Nasıl atıf yapılır

Özyürek, R. (2010). Psikolojik Danışma ve Rehberlik Lisans Programı Öğrencilerinin Yaptıkları Okul Psikolojik Danışmanlığıyla İlgili Uygulamaların Saptaması. Eğitim Ve Bilim, 35(156). https://educationandscience.ted.org.tr/article/view/868