Öz
Bu çalışma, ilköğretim okullarında görev yapan okul müdürü ve öğretmenlerin okul kültürüne ve değer sistemlerine ilişkin algılarının ne olduğunu ve aralarındaki ilişkileri ortaya çıkarmak amacıyla yapılmıştır. Tabakalı rasgele örnekleme yönteminin kullanıldığı araştırmada, İzmir’deki 50 ilköğretim okulundan (44 resmi, 6 özel) 50 okul müdürü ile 902 öğretmen “Okul Kültürü Ölçeği” ile “Portre Değerler Ölçeği”ni doldurmuşlardır. Araştırma, aritmetik ortalama, standart sapma, r istatistiği ve t- testi kullanılarak çözümlenmiştir. Bulgular şöyle özetlenebilir: Okul müdürleri, okul kültürünü öğretmenlerden daha olumlu algılamaktadırlar. Okul müdürleri “İyilikseverlik” değer boyutuna öğretmenlerden, öğretmenler de “Hazcılık”, “Özyönelim” ve “Güvenlik” değer boyutlarına okul müdürlerinden daha fazla önem yüklemişlerdir. Hem okul müdürlerinin hem de öğretmenlerin okul kültürüne ilişkin algıları ile değer sistemlerine ilişkin algıları arasında önemli ilişki saptanmıştır.
Anahtar Kelimeler: Okul kültürü, değer sistemleri, okul müdürleri, öğretmenle
Telif hakkı ve lisans
Telif Hakkı © 2010 Yazar(lar). Açık erişimli bu makale, orijinal çalışmaya uygun şekilde atıfta bulunulması koşuluyla, herhangi bir ortamda veya formatta sınırsız kullanım, dağıtım ve çoğaltmaya izin veren Creative Commons Atıf Lisansı (CC BY) altında dağıtılmıştır.
Nasıl atıf yapılır
Şahin-Fırat, N. (2010). Okul Müdürü ve Öğretmenlerin Okul Kültürü ile Değer Sistemlerine İlişkin Algıları. Eğitim Ve Bilim, 35(156). https://educationandscience.ted.org.tr/article/view/862