Öz
Bu araştırma ile ilköğretim okullarında öğrenci devamsızlığının nedenlerinin incelenmesi ve öğrencilerin okullarına tam zamanlı olarak devamlarının sağlanmasında ilgililerce yapılması gerekenlerin belirlenmesi amaçlanmıştır. Araştırmanın konusuna ilişkin inceleme alanını bir ilköğretim okulunun 3. sınıflarından bir şube oluşturmuştur. Araştırma sürecinde araştırmacı tarafından geliştirilen Devamsızlık Nedenleri Görüşme Ölçeği kullanılmıştır. Ölçeğin kapsam geçerliğinin saptanması amacıyla uzman görüşlerine başvurulmuş, güvenirlik düzeyinin belirlenmesi için ise önuygulama yapılmıştır. Önuygulama sonucu ölçeğin güvenirlik düzeyinin % 90,8 olduğu saptanmıştır. Araştırma sonuçlarına göre, ailenin çocuğun okul yaşantılarına ilişkin ihtiyaçlarını karşılayamaması ve ekonomik gerekçelerle çocuğun işgücüne ihtiyaç duyması öğrencilerin devamsızlığına neden olmaktadır. Araştırmadan elde edilen sonuçlar doğrultusunda ailelere eğitimin öneminin benimsetilmesi, ekonomik destek sağlanması ve öğrencilerin sağlık durumlarının yakından izlenmesi konularında yardımcı olunmasına ilişkin önerilerde bulunulmuştur.
Anahtar Kelimeler: İlköğretim okulu, öğrenci devamsızlığı, devamsızlık nedenleri.
Telif hakkı ve lisans
Telif Hakkı © 2010 Yazar(lar). Açık erişimli bu makale, orijinal çalışmaya uygun şekilde atıfta bulunulması koşuluyla, herhangi bir ortamda veya formatta sınırsız kullanım, dağıtım ve çoğaltmaya izin veren Creative Commons Atıf Lisansı (CC BY) altında dağıtılmıştır.
Nasıl atıf yapılır
Özbaş, M. (2010). İlköğretim Okullarında Öğrenci Devamsızlığının Nedenleri. Eğitim Ve Bilim, 35(156). https://educationandscience.ted.org.tr/article/view/859