Öz
Bu çalışmanın amacı, sivil toplum örgütlerinin (STÖ) eğitime ilişkin karar alma süreçlerine katılım düzeyleri ve katılım için kullandıkları argümanlar/yolların belirlenmesidir. Çalışma grubu Türkiye’de eğitimle ilgili 14 STÖ’nün yöneticilerinden oluşmaktadır. Araştırmacı tarafından geliştirilen yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılarak STÖ yöneticileri ile yüz yüze görüşme yapılmıştır. Araştırma bulgularına göre STÖ’ler karar süreçlerine katılmak istemekte, ancak katılımları istedikleri düzeyde gerçekleşmemektedir. STÖ’lerin bir kısmı doğrudan karara katılmayı beklerken, diğerleri daha pasif bir yaklaşımla “Biz görüşümüzü söyleriz, isteyen dikkate alır” biçiminde bir yaklaşım sergilemektedir. STÖ’lerin eğitim sistemine ilişkin karar sürecini etkilemek üzere kullandıkları argümanlar/yollar; (a) protestolar, mitingler ve çeşitli eylemler düzenlemek ya da (b) çeşitli yayın ve araştırmalar yayımlamak, basın açıklamaları yapmak, konferans/sempozyum düzenlemek, politikacılar ve yöneticilerle doğrudan iletişim kurmak biçiminde iki grupta toplanmaktadır.
Anahtar Kelimeler: Sivil Toplum Örgütü, karar, karara katılım
Telif hakkı ve lisans
Telif Hakkı © 2010 Yazar(lar). Açık erişimli bu makale, orijinal çalışmaya uygun şekilde atıfta bulunulması koşuluyla, herhangi bir ortamda veya formatta sınırsız kullanım, dağıtım ve çoğaltmaya izin veren Creative Commons Atıf Lisansı (CC BY) altında dağıtılmıştır.
Nasıl atıf yapılır
Şirin, H. (2010). Sivil Toplum Örgütlerinin Eğitime İlişkin Karar Alma Süreçlerine Katılımları Üzerine Bir Araştırma. Eğitim Ve Bilim, 34(153). https://educationandscience.ted.org.tr/article/view/831