Öz
Tüm uluslararası karşılaştırmalı çalışmalarda, ortaokul yedi ve sekizinci sınıfta okuyan Japon öğrenciler matematikte çok iyi bir performans göstermişlerdir. Matematik eğitimi araştırmacıları, bu önemli başarının en önemli sebeplerinden birinin, Japon öğretmenler tarafından uygulanan ders araştırması olduğuna inanmaktadırlar. Bu yüzden bu çalışmanın amacı Japon ders araştırmasını açıklamak, Japon öğretmenler tarafından nasıl planlanıp uygulandığını incelemek ve sonunda Türkiye’deki öğretmenlerin bu model içinde öğrenci öğrenimini artırmak ve kendi öğretim uygulamalarını geliştirmek için ortaklaşa çalışıp çalışamayacaklarını tartışmaktır.
Anahtar Kelimeler: İlköğretim ikinci kademe, araştırma dersi, öğrenci öğrenimi, öğretim uygulaması.
Telif hakkı ve lisans
Telif Hakkı © 2010 Yazar(lar). Açık erişimli bu makale, orijinal çalışmaya uygun şekilde atıfta bulunulması koşuluyla, herhangi bir ortamda veya formatta sınırsız kullanım, dağıtım ve çoğaltmaya izin veren Creative Commons Atıf Lisansı (CC BY) altında dağıtılmıştır.