Öz

Türk Milli Eğitim Sisteminde, okuma-yazma öğretim yaklaşımı 2004 yılında değiştirilerek “Ses Temelli Cümle Yöntemi”ne geçilmiştir. Bu doğrultuda, 2006 yılında güncelleme çalışması yapılan okul öncesi eğitim programında, okuma-yazma etkinliklerinin amaçları ve ilköğretime hazırlık kapsamında yapılabilecek çalışmalar ayrıntılı bir şekilde yeniden belirlenmiştir. Erken çocukluk döneminde temelleri atılan okuma-yazma becerilerinin desteklenmesinde çeşitli uygulamalara ve modellere ihtiyaç duyulmaktadır. Bu makalede Vygotsky’nin sosyokültürel yaklaşımlı zihinsel gelişim kuramı temel alınarak geliştirilen “oyun planlama” modeli; kuramsal boyutu, çocuğun gelişimine olan katkıları ve uygulama örnekleri ile açıklanmaya çalışılmıştır.

Anahtar Kelimeler: Okuma-yazma gelişimi, oyun, özdüzenleme, dışsal aracılar.

Nasıl atıf yapılır

Güler, T. (2010). Erken Çocukluk Döneminde “Oyun Planlama” Modeli. Eğitim Ve Bilim, 32(143). https://educationandscience.ted.org.tr/article/view/728