Öz
Türk Milli Eğitim Sisteminde, okuma-yazma öğretim yaklaşımı 2004 yılında değiştirilerek “Ses Temelli Cümle Yöntemi”ne geçilmiştir. Bu doğrultuda, 2006 yılında güncelleme çalışması yapılan okul öncesi eğitim programında, okuma-yazma etkinliklerinin amaçları ve ilköğretime hazırlık kapsamında yapılabilecek çalışmalar ayrıntılı bir şekilde yeniden belirlenmiştir. Erken çocukluk döneminde temelleri atılan okuma-yazma becerilerinin desteklenmesinde çeşitli uygulamalara ve modellere ihtiyaç duyulmaktadır. Bu makalede Vygotsky’nin sosyokültürel yaklaşımlı zihinsel gelişim kuramı temel alınarak geliştirilen “oyun planlama” modeli; kuramsal boyutu, çocuğun gelişimine olan katkıları ve uygulama örnekleri ile açıklanmaya çalışılmıştır.
Anahtar Kelimeler: Okuma-yazma gelişimi, oyun, özdüzenleme, dışsal aracılar.
Telif hakkı ve lisans
Telif Hakkı © 2010 Yazar(lar). Açık erişimli bu makale, orijinal çalışmaya uygun şekilde atıfta bulunulması koşuluyla, herhangi bir ortamda veya formatta sınırsız kullanım, dağıtım ve çoğaltmaya izin veren Creative Commons Atıf Lisansı (CC BY) altında dağıtılmıştır.
Nasıl atıf yapılır
Güler, T. (2010). Erken Çocukluk Döneminde “Oyun Planlama” Modeli. Eğitim Ve Bilim, 32(143). https://educationandscience.ted.org.tr/article/view/728