Öz
Bu araştırmanın amacı, Avrupa Birliği ülkeleri ile Türkiye’de bilgi ve iletişim teknolojilerinin (BİT) ilköğretim ve öğretmen eğitimi programları ile bütünleştirmesi sürecindeki farklılıkları ve benzerlikleri incelemektir. Araştırma 2004 yılından önce Avrupa Birliği’ne üye 15 ülkeyi ve Türkiye’yi kapsamaktadır. Veriler resmi dokümanlar, raporlar ve Türkiye ile Avrupa Birliği ülkelerinde ilgili kurum ve kuruluşların kaynaklarından toplanmıştır. Araştırma bulguları, eğitimde bilgi ve iletişim teknolojilerine verilen önemin hem Türkiye’de hem de Avrupa Birliği ülkelerinde arttığını göstermektedir. İlköğretim düzeyinde, bilgi ve iletişim teknolojileri çoğu Avrupa ülkelerinin programlarında zorunlu olmasına karşın, Türkiye’de halen ilköğretim programında zorunlu değildir. Avrupa Birliği ülkelerinin yarıdan fazlasında bilgi ve iletişim teknolojileri hizmet öncesi öğretmen eğitimi programında zorunlu olmasına karşın, bununla ilgili asgari koşul belirtilmemektedir. Türkiye’de hizmet öncesi öğretmen eğitimi programında bilgi ve iletişim teknolojilerine ilişkin zorunlu iki ders mevcuttur.
Anahtar Kelimeler: Bilgi ve iletişim teknolojileri, Temel eğitim, Öğretmen eğitimi.
Telif hakkı ve lisans
Telif Hakkı © 2010 Yazar(lar). Açık erişimli bu makale, orijinal çalışmaya uygun şekilde atıfta bulunulması koşuluyla, herhangi bir ortamda veya formatta sınırsız kullanım, dağıtım ve çoğaltmaya izin veren Creative Commons Atıf Lisansı (CC BY) altında dağıtılmıştır.
Nasıl atıf yapılır
Yıldırım, Z., & Göktaş, Y. (2010). Türkiye’de ve AB Ülkelerinde Temel Eğitim ve Öğretmen Eğitimi Programları ile BİT’nin Bütünleştirilmesi. Eğitim Ve Bilim, 32(143). https://educationandscience.ted.org.tr/article/view/723