Öz
Çocuklar aile çevrelerinde tüketici olarak ekonomik aktivitelerin içindedirler. Dahası oyunlarında ve sosyal yaşamlarında sıklıkla ekonomiye yönelik kavramları kullanırlar. Her ne kadar çocuklar birçok etkinlikte ekonomik kavramları kullansalar da onların ekonomiye ilişkin kavramları nasıl algıladıklarına yönelik çok az şey bilinmektedir. Bu araştırmada 6, 8 ve 10 yaş grubu 240 çocuğun ekonomi ile ilgili kavramları nasıl algıladıkları 9 hikâye sunularak değerlendirilmiştir. Hikâyeler Siegler and Thompson (1998)’un yaptığı benzer bir çalışmadan alınarak kültürel olarak uyarlanmıştır. Veriler hikâyelere verilen cevaplara göre toplanmıştır. Hikâyeler üç ayrı deney şeklinde düzenlenmiştir. Birinci deneyde talep, miktar, motivasyon, ahlak ve reklam değişkenleri; ikinci deneyde ahlakın ekonomik durum üzerindeki etkisi; üçüncü deneyde ise alım gücü, tutumluluk, pahalı- ucuz değişkenleri ele alınmıştır. Çocukların bu hikâyelerdeki bu değişkenlerle ilgili durumlara verdikleri cevaplar değerlendirilmiştir. Sonuçlar yaş gruplarına göre değerlendirilmiştir.
Anahtar Kelimeler: Ekonomik algı, para biriktirme, ekonomik tutum, harçlık
Telif hakkı ve lisans
Telif Hakkı © 2010 Yazar(lar). Açık erişimli bu makale, orijinal çalışmaya uygun şekilde atıfta bulunulması koşuluyla, herhangi bir ortamda veya formatta sınırsız kullanım, dağıtım ve çoğaltmaya izin veren Creative Commons Atıf Lisansı (CC BY) altında dağıtılmıştır.
Nasıl atıf yapılır
Bayhan, P., K. Kaysılı, B., & Yükselen, A. (2010). Çocukların Ekonomiyle İlgili Kavramlara Yönelik Algılarının Yaşlara Göre İncelenmesi. Eğitim Ve Bilim, 32(143). https://educationandscience.ted.org.tr/article/view/719