Öz
Bu çalışmanın birinci amacı, Hanson Silver Öğrenme Stili Modeli ve Hanson Silver Öğrenme Tercihi Envanteri hakkında bilgi vermek; ikinci amacı ise Hanson Silver Öğrenme Tercihi Envanteri’ni Türkçeye uyarlayarak, seçilmiş bir üniversite öğrencisi grubunda Türkiye koşullarında geçerlik ve güvenirlik çalışmasını yapmaktır. Envanter Gazi Üniversitesine kayıtlı 726 öğrenciye uygulanmıştır. Envanterin Cronbach Alpha güvenirlik katsayıları Tam Öğrenme Stili için 0.71, Bireyler Arası (Sosyal) Öğrenme Stili için 0.84, Kendi Kendine Açıklayıcı Öğrenme Stili için 0.76 ve Anlama Öğrenme Stili için 0.76 olarak bulunmuştur. Ayrıca içedönük kişilik tipi için Cronbach Alpha güvenirlik katsayısı 0.88 ve dışadönük kişilik tipi için Cronbach Alpha güvenirlik katsayısı 0.80 olarak bulunmuştur. Elde edilen sonuçlar envanterin Türkiye’de de kullanılabileceğini göstermiştir.
Anahtar Kelimeler: Öğrenme stilleri, öğrenme stili modelleri, öğrenme tercihi envanteri.
Telif hakkı ve lisans
Telif Hakkı © 2006 Yazar(lar). Açık erişimli bu makale, orijinal çalışmaya uygun şekilde atıfta bulunulması koşuluyla, herhangi bir ortamda veya formatta sınırsız kullanım, dağıtım ve çoğaltmaya izin veren Creative Commons Atıf Lisansı (CC BY) altında dağıtılmıştır.
Nasıl atıf yapılır
Ekici, G. (2006). Hanson Silver Öğrenme Tercihi Envanteri’nin Geçerliği ve Güvenirliğine İlişkin Bir Çalışma. Eğitim Ve Bilim, 31(140). https://educationandscience.ted.org.tr/article/view/692