Öz
Bu araştırma, 2002-2003 öğretim yılında, kırsal kesimde iki farklı ilköğretim okulunda öğrenim gören toplam 66 öğrenciye uygulanmıştır. Bu çalışmanın amacı, farklı iki öğretim yönteminin (geleneksel ve işbirlikçi öğrenme yöntemi) etkinliğinin belirlenmesine yöneliktir. Bu amaçla deney ve kontrol grupları oluşturularak,; deney grubuna işbirlikçi öğrenme yöntemi, kontrol grubuna ise öğretmen merkezli geleneksel yöntem uygulandı. Bu gruplara Fen Bilgisi Başan Testi ve Fen Bilgisi Tutum Ölçeği Testi, uygulama başlamadan önce ön-test, uygulama bittikten sonra son-test olarak tekrar uygulanmıştır.
Anahtar Kelimeler: İşbirlikçi Öğrenme Metodu, Basamak-12, Birleştirilmiş Grup.
Telif hakkı ve lisans
Telif Hakkı © 2006 Yazar(lar). Açık erişimli bu makale, orijinal çalışmaya uygun şekilde atıfta bulunulması koşuluyla, herhangi bir ortamda veya formatta sınırsız kullanım, dağıtım ve çoğaltmaya izin veren Creative Commons Atıf Lisansı (CC BY) altında dağıtılmıştır.
Nasıl atıf yapılır
Şimşek, Ü., Doymuş, K., & Bayrakçeken, S. (2006). İşbirlikçi Öğrenme Yönteminin Kırsal Alanda Eğitim Gören Öğrencilerin Fen Bilgisi Dersi Başarısına ve Tutumuna Etkisi. Eğitim Ve Bilim, 31(140). https://educationandscience.ted.org.tr/article/view/691