Öz
Bu makale, yabancı dil öğrenimi sürecinde, yazılı ve sözlü sınavlarda öğrenilen dilin kurallarından hareketle yapılan sözcük türelimi hataları üzerine bir araştırmadır. Makale bu şekilde yapılan bazı hataların “yaratıcı” olarak kabul edilmesi gerektiğini savunur. Ulaşılan önemli sonuçlardan biri, ileri düzeyde yabancı dil bilen kullanıcıların, sözcük yetisi gibi dilin belli alanlarında, anadil kullanıcılarına benzer özellikler taşıyacak düzeye gelebildikleridir.
Anahtar Kelimeler: morfolojik dil içi hatalar, hata incelemesi, yaratıcılık, sözcüksel yeti
Telif hakkı ve lisans
Telif Hakkı © 2006 Yazar(lar). Açık erişimli bu makale, orijinal çalışmaya uygun şekilde atıfta bulunulması koşuluyla, herhangi bir ortamda veya formatta sınırsız kullanım, dağıtım ve çoğaltmaya izin veren Creative Commons Atıf Lisansı (CC BY) altında dağıtılmıştır.
Nasıl atıf yapılır
Çelik, M. (2006). Yabancı dilde o dile uygun yapılan hatalar: Bir yaratıcılık örneği. Eğitim Ve Bilim, 31(139). https://educationandscience.ted.org.tr/article/view/685