Öz
Bu araştırmada nicel ve nitel verilerden faydalanılarak Fen Bilgisi öğretiminde etkin öğrenme yaklaşımının bilgi düzeyi erişiye etkisine bakılmıştır. Araştırma Ankara ili Çankaya İlçesi’nde bulunan Seyranbağları İlköğretim Okulu 5. sınıf öğrencilerinden iki grup üzerinde yürütülmüştür. Araştırmada kontrol gruplu ön test -son test deseni kullanılmıştır. Kontrol grubunda geleneksel öğretim, deney grubunda etkin öğrenme yaklaşımı uygulanmıştır. Araştırmada veriler ön test, son test, açık uçlu öğrenci anketi ile elde edilmiştir. Ünite testi, araştırmacı tarafından geliştirilmiştir. Nicel verilerin analizinde aritmetik ortalama, standart sapma ve bağımsız gruplarda t testi kullanılmıştır. Araştırmadan elde edilen bulgular şöyle özetlenebilir: Fen Bilgisi dersinde etkin öğrenme yaklaşımının uygulandığı deney grubu ile geleneksel öğretimin uygulandığı kontrol grubu arasında, bilgi düzeyi erişi ortalamaları arasında deney grubu lehine anlamlı bir fark bulunmuştur.
Anahtar Kelimeler: Etkin öğrenme, geleneksel öğretim
Telif hakkı ve lisans
Telif Hakkı © 2006 Yazar(lar). Açık erişimli bu makale, orijinal çalışmaya uygun şekilde atıfta bulunulması koşuluyla, herhangi bir ortamda veya formatta sınırsız kullanım, dağıtım ve çoğaltmaya izin veren Creative Commons Atıf Lisansı (CC BY) altında dağıtılmıştır.
Nasıl atıf yapılır
Demirci, C. (2006). Fen Bilgisi Öğretiminde Etkin Öğrenme Yaklaşımının Bilgi Düzeyi Erişiye Etkisi. Eğitim Ve Bilim, 31(139). https://educationandscience.ted.org.tr/article/view/683