Öz
Bu çalışmanın amacı, Tschannen-Moran ve Wool folk Hoy tarafından geliştirilen öğretmenlerin özyeterlik inançlarına yönelik ölçeğin Türkçeye adapte edilmesidir. Ayrıca, bu ölçek için güvenirlik ve doğrulayıcı faktör analizi ile Rasch yöntemi kullanılarak geçerlilik çalışmalarının yapılması hedeflenmiştir. Çalışmaya, Türkiye’nin dört büyük şehrindeki altı farklı üniversiteden 628 öğretmen adayı katılmıştır. Bulgular bize Türk öğretmen adayı örneklemi için geliştirilen Türkçe “öğretmen özyeterlik ölçeği”nin güvenirlik ve geçerliği hakkında deliller sunmaktadır.
Anahtar Kelimeler: Öğretmen özyeterlik inançları, öğretmen adayları, Rasch yöntemi, doğrulayıcı faktör analizi
Telif hakkı ve lisans
Telif Hakkı © 2005 Yazar(lar). Açık erişimli bu makale, orijinal çalışmaya uygun şekilde atıfta bulunulması koşuluyla, herhangi bir ortamda veya formatta sınırsız kullanım, dağıtım ve çoğaltmaya izin veren Creative Commons Atıf Lisansı (CC BY) altında dağıtılmıştır.
Nasıl atıf yapılır
Çapa, Y., Çakıroğlu, J., & Sarıkaya, H. (2005). Öğretmen Özyeterlik Ölçeği Türkçe Uyarlamasının Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması. Eğitim Ve Bilim, 30(137). https://doi.org/10.15390/ES.2005.668