Öz
Bu çalışmanın amacı, öğrencilerin ortaöğrenim ders başarı puanları ortalaması ile ÖSS puanları arasındaki ilişkiyi ve ağırlığını tespit etmektir. Bu amaçla öğrencilerin ortaöğrenim ders başarı puanlarının ortalaması bir küme değişkeni, değişik türde hesaplanan ÖSS puanları da diğer bir küme değişkeni olarak ele alınıp değişkenler arasındaki çoklu ilişki Kanonik Korelasyon ile analiz edilmiştir. Çalışmanın sonucunda ÖSS'nin yordama geçerliğine ve ortaöğretim başarı puanlarının, ÖSS puanlarıyla ne derece ilişkili olduğuna ilişkin bulgular elde edilmiştir.
Anahtar Kelimeler: Öğrenci seçme sınavı, geçerlik, yordama geçerliği
Telif hakkı ve lisans
Telif Hakkı © 2005 Yazar(lar). Açık erişimli bu makale, orijinal çalışmaya uygun şekilde atıfta bulunulması koşuluyla, herhangi bir ortamda veya formatta sınırsız kullanım, dağıtım ve çoğaltmaya izin veren Creative Commons Atıf Lisansı (CC BY) altında dağıtılmıştır.
Nasıl atıf yapılır
Kan, A. (2005). ÖSS’ye Kaynaklık Eden Alan Derslerindeki Başarı ile ÖSS’den Elde Edilen Puanlar Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. Eğitim Ve Bilim, 30(137). https://educationandscience.ted.org.tr/article/view/664