Öz
Bu araştırmanın amacı, beden eğitimi öğretmen adaylarının, öğrencilerinin derslerine, arkadaşlarına, öğretim elemanlarına ve bölümlerine yönelik tutumlarının incelenmesidir.Araştırmanın evrenini, Ankara İli’ndeki dört üniversitenin (Ankara, Gazi, Hacettepe ve Orta Doğu Teknik Üniversitesi) beden eğitimi ve spor öğretmenliği bölümlerinde okuyan, üçüncü ve dördüncü sınıf öğrencilerinin tamamı (298) kişi oluşturmuştur. Araştırmada, Zekai Pehlivan tarafından 1996 yılında Fırat Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Bölümü öğrencilerine uygulanan ve a:0.92 güvenirlik katsayısına sahip Likert tipi 60 maddelik tutum ölçeği kullanılmıştır. Araştırmadan elde edilen bulgulara göre, dördüncü sınıf öğrencilerinin derslerine, arkadaşlarına, öğretim elemanlarına ve bölümlerine yönelik tutumlarında, üçüncü sınıf öğrencilerine göre daha olumlu bir tutum içerisinde oldukları bulunmuştur. Araştırmada sonuç olarak, beden eğitimi ve spor öğretmeni adaylarının derslerine, arkadaşlarına, öğretim elemanlarına ve bölümlerine yönelik tutumlarının genel anlamda, olumlu bulunduğu saptanmıştır.
Anahtar Kelimeler: Tutum, tutum ölçeği, beden eğitimi ve spor öğretmeni
Telif hakkı ve lisans
Telif Hakkı © 2005 Yazar(lar). Açık erişimli bu makale, orijinal çalışmaya uygun şekilde atıfta bulunulması koşuluyla, herhangi bir ortamda veya formatta sınırsız kullanım, dağıtım ve çoğaltmaya izin veren Creative Commons Atıf Lisansı (CC BY) altında dağıtılmıştır.
Nasıl atıf yapılır
Gürbüz, P., & Sunay, H. (2005). Beden Eğitimi ve Spor Öğretmeni Adaylarının Tutumları (Ankara İli Örneği). Eğitim Ve Bilim, 30(137). https://educationandscience.ted.org.tr/article/view/663