Öz
EĞİTİM ve BİLİM'in Mart 1977 sayısında (Cilt: 1, Sayı: 6) Okullarda Rehberik Hizmetleri sorunu genel hatları ile incelenmiş ve okullarımızda Rehberliği gerekli kılan nedenlere değinilmiş idi. Özellikle, orta öğretim düzeyindeki okullarımızı bitiren öğrencilerin yüksek öğretime geçişleri yalnızca bir eğitim konusu, sorunu olmaktan çıkmış ve toplumsal bir sorun haline gelmiştir. Bu sorunun orta öğretim düzeyindeki okullarımızda ele alınmasında Rehberlik Hizmetleri ayrı ve önemli bir yer tutma durumundadır. Bunun içindir ki 1739 sayılı Milli Eğitim Temel Kanununda bu duruma ilişkin bazı hükümlere yer verilmiştir. Bu çerçevede orta öğretim düzeyindeki okullarda başlatılmış olan Rehberlik Hizmetlerinin durumu, gelişmesi ve gereksinmeleri eğitimcileri, öğretmenleri ve kuşkusuz anne - babayı yakından ilgilendirmektedir. Bu konuya ilişkin olarak bazı görüşleri ve önerileri belirtmek yararlı olacaktır.
Telif hakkı ve lisans
Telif Hakkı © 1977 Yazar(lar). Açık erişimli bu makale, orijinal çalışmaya uygun şekilde atıfta bulunulması koşuluyla, herhangi bir ortamda veya formatta sınırsız kullanım, dağıtım ve çoğaltmaya izin veren Creative Commons Atıf Lisansı (CC BY) altında dağıtılmıştır.
Nasıl atıf yapılır
Özoğlu, S. (1977). Orta Öğretim Düzeyindeki Okullarımızda Rehberlik Hizmetlerinin Gereksinmelerine İlişkin Görüşler ve Bazı Öneriler. Eğitim Ve Bilim, 2(10). https://educationandscience.ted.org.tr/article/view/606