Öz
Bu çalışmanın amacı, Avrupa Birliği Eğitim Alanındaki Eylem Programı açısından aday ülkeler olarak Türkiye ve Litvanya ile üye ülke olarak İngiltere arasında karşılaştırmalı bir analiz yapmaktır. Çalışmada dokümanlara dayalı betimleyici yöntem kullanılmıştır. Önce ülkelere ilişkin veriler sunulmuş, sonra karşılaştırma yapılmıştır. Sonuç olarak, Avrupa Birliği Eğitim Alanındaki Eylem Programı açısından İngiltere’nin Litvanya ve Türkiye’den ayrıca Litvanya’nın da Türkiye’den daha başarılı olduğu anlaşılmıştır. Avrupa Birliği’nin eğitim amaçlarına yakınlık açısından da aynı durum söz konusudur. Bu iki ülke (Türkiye ve Litvanya) Avrupa Birliği Eğitim Alanındaki Eylem Programını’nın önemli bir parçası olan Socrates Programı’na daha fazla önem vermelidirler.
Anahtar Kelimeler: Avrupa Birliği, eğitim alanındaki eylem programı
Telif hakkı ve lisans
Telif Hakkı © 2004 Yazar(lar). Açık erişimli bu makale, orijinal çalışmaya uygun şekilde atıfta bulunulması koşuluyla, herhangi bir ortamda veya formatta sınırsız kullanım, dağıtım ve çoğaltmaya izin veren Creative Commons Atıf Lisansı (CC BY) altında dağıtılmıştır.
Nasıl atıf yapılır
Toprakçı, E. (2004). Avrupa Birliği’nin Eğitim Alanındaki Eylem Programı: Karşılaştırmalı Bir Analiz. Eğitim Ve Bilim, 29(131). https://educationandscience.ted.org.tr/article/view/573