Öz
Bu araştırmanın amacı, eğitim derslerinin doktora öğrencilerinin öğretmenlik tutumlarına etkisini araştırmaktır. 2000-2001 öğretim yılında Fırat Üniversitesi Sosyal, Fen ve Sağlık Bilimleri Enstitülerinde doktora yapan 64 öğrenciye, “Öğretmenlik Mesleğine İlişkin Tutum Ölçeği" uygulanmıştır.Ölçekte 30 madde bulunmaktadır. KMO (Kaiser-Meyer-Olkin) değeri 0.88, Bartlett test değeri 8980.25 ve Cronbach Alpha değeri 0.68’dir. Bulgulara göre, ön ölçek ile son ölçek arasında anlamlı bir farklılık bulunmamıştır.
Anahtar Kelimeler: Öğretmenlik tutumları, eğitim dersleri
Telif hakkı ve lisans
Telif Hakkı © 2004 Yazar(lar). Açık erişimli bu makale, orijinal çalışmaya uygun şekilde atıfta bulunulması koşuluyla, herhangi bir ortamda veya formatta sınırsız kullanım, dağıtım ve çoğaltmaya izin veren Creative Commons Atıf Lisansı (CC BY) altında dağıtılmıştır.
Nasıl atıf yapılır
Semerci, Ç., & Kara, A. (2004). Eğitim Derslerinin Doktora Öğrencilerinin Öğretmenlik Tutumlarına Etkisi. Eğitim Ve Bilim, 29(131). https://educationandscience.ted.org.tr/article/view/571