Öz

Bu araştırmanın amacı, eğitim derslerinin doktora öğrencilerinin öğretmenlik tutumlarına etkisini araştırmaktır. 2000-2001 öğretim yılında Fırat Üniversitesi Sosyal, Fen ve Sağlık Bilimleri Enstitülerinde doktora yapan 64 öğrenciye, “Öğretmenlik Mesleğine İlişkin Tutum Ölçeği" uygulanmıştır.Ölçekte 30 madde bulunmaktadır. KMO (Kaiser-Meyer-Olkin) değeri 0.88, Bartlett test değeri 8980.25 ve Cronbach Alpha değeri 0.68’dir. Bulgulara göre, ön ölçek ile son ölçek arasında anlamlı bir farklılık bulunmamıştır.

Anahtar Kelimeler: Öğretmenlik tutumları, eğitim dersleri

Nasıl atıf yapılır

Semerci, Ç., & Kara, A. (2004). Eğitim Derslerinin Doktora Öğrencilerinin Öğretmenlik Tutumlarına Etkisi. Eğitim Ve Bilim, 29(131). https://educationandscience.ted.org.tr/article/view/571