Öz

Bu araştırmanın ana amacı, web tabanlı fizik programını kullanarak öğrencilerin kuvvet ve hareket konularındaki başarı ve kavram yanılgılarını araştırmaktır. Deneysel-benzeri çalışma, ABD’nin Florida Eyaleti “Brevard County”de iki devlet lisesinde, ikisi kontrol, üçü deneysel grup olmak üzere toplam 125 öğrenci (%54.4 kız, %45.6 erkek) katılımı ile gerçekleşmiştir. Sonuçların MANOVA analizi ile değerlendirmesine göre, kuvvet ve hareket konularındaki kavram yanılgılarının giderilmesinde deneysel grubun son testleri sonuçları diğer gruba göre %12,6 oranında ek bilgi sağladı ve bu sonucun (F|5= 20.03, p < .05) daha anlamlı ve değerli olduğu, yani normal dersle birleştirilen web tabanlı programın daha etkili olduğu ortaya çıktı.

Anahtar Kelimeler: Fizik öğretimi, web tabanlı öğretim, bilgisayar destekli öğretim

Nasıl atıf yapılır

Demirci, N. (2004). Web Tabanlı Fizik Programını Kullanarak Öğrencilerin Kuvvet ve Hareket Konularındaki Başarı ve Kavram Yanılgıları Üzerine Bir Çalışma. Eğitim Ve Bilim, 29(131). https://educationandscience.ted.org.tr/article/view/570