Öz
Bu çalışmada, “tarih” ve “tarih bilinci” kavramlarına ilişkin güncel tartışmalar ışığında, tarih öğretiminin durumu irdelenmekte, mevcut sorunların aşılmasına katkı sağlamak üzere yeni bir tarih dersi tasarımı sunulmaktadır. Dersin tasarımı, çağdaş ders tasarım kuram ve modelleri ile iletişim içinde, adını adım örneklenmekte ve incelenmektedir. Uygulama sonrası bulguları kapsamayan bu çalışma, “Yaratıcı Tarih Dersi” adıyla geliştirilen dersin deneneceği sonraki çalışmalara bir başlangıç niteliğindedir.
Anahtar Kelimeler: Tarih öğretimi, yaratıclık, öyküleme, öğretimsel tasanın
Telif hakkı ve lisans
Telif Hakkı © 2003 Yazar(lar). Açık erişimli bu makale, orijinal çalışmaya uygun şekilde atıfta bulunulması koşuluyla, herhangi bir ortamda veya formatta sınırsız kullanım, dağıtım ve çoğaltmaya izin veren Creative Commons Atıf Lisansı (CC BY) altında dağıtılmıştır.
Nasıl atıf yapılır
Balanuye, Ç., & Aksu, M. (2003). Yaratıcı Tarih Dersi İçin Bir Model Önerisi. Eğitim Ve Bilim, 28(128). https://doi.org/10.15390/ES.2003.539