Öz
Bu çalışmanın amacı okul düzeyi ve cinsiyetin öğrencilerin toplam sınav kaygısı ile kuruntu ve duyuşsallık alt test puanları üzerine etkisini araştırmaktır. Çalışmanın ömeklemini değişik okul düzeylerinden toplam 550 öğrenci (203 ilkokul, 175 ortaokul ve 172 lise) oluşturmuştur. Deneklerin toplam sınav kaygısı, kuruntu ve duyuşsallık alt testlerinden aldıkları puanlara üç ayrı, 3 (okul düzeyi) X 2 (cinsiyet) ANOVA uygulanmıştır. Bulgular, toplam sınav kaygısı ve duyuşsallık alt test puanları üzerinde anlamlı düzeyde okul düzeyi ve cinsiyet temel etkisi ile okul düzeyi ve cinsiyet ortak etkisi olduğunu göstermiştir. Anlamlı düzeyde okul düzeyi temel etkisi ile cinsiyet ve okul düzeyi ortak etkisi ayrıca kuruntu alt test puanları içinde bulunmuştur.
Anahtar Kelimeler: Sınav kaygısı, kuruntu, duyuşsallık, okul düzeyi ve cinsiyet
Telif hakkı ve lisans
Telif Hakkı © 2003 Yazar(lar). Açık erişimli bu makale, orijinal çalışmaya uygun şekilde atıfta bulunulması koşuluyla, herhangi bir ortamda veya formatta sınırsız kullanım, dağıtım ve çoğaltmaya izin veren Creative Commons Atıf Lisansı (CC BY) altında dağıtılmıştır.
Nasıl atıf yapılır
Yerin Güneri, O. (2003). Okul Düzeyi ve Cinsiyetin Sınav Kaygısı Üzerine Etkisi. Eğitim Ve Bilim, 28(128). https://educationandscience.ted.org.tr/article/view/538