Öz
Bu çalışmada, algılanan okul özellikleri ile öğrenmeye yaklaşım arasındaki ilişki sorgulanmaktadır. Çalışmaya 1178 öğrenci (18-20 yaş aralığı) katılmıştır. Öğrencilere uygulanan ölçek demografik ve okul özelliklerine ilişkin maddeler ile temel motif, strateji ve öğrenmeye yaklaşımlarına ilişkin görüşlerini içeren bir anketten oluşmaktadır. Okul özellikleri ve öğrenmenin güdüsel bileşkeleri (yüzeysel, derin ve başarıya yönelik öğrenme) arasındaki ilişki kısmi korelasyon yöntemi ile saptanmıştır. Sonuçlar, öğrenci algısına göre daha az problem (öğretmen niteliği, sınıf mevcudu veya sınıf idaresi) yaşanan okullarda derin yaklaşım ve başarıya yönelik stratejilerin daha sıklıkla kullanıldığını göstermektedir.
Anahtar Kelimeler: Öğrenmeye yaklaşım, yüzeysel yaklaşım, derin yaklaşım, başarıya yönelik yaklaşım
Telif hakkı ve lisans
Telif Hakkı © 2003 Yazar(lar). Açık erişimli bu makale, orijinal çalışmaya uygun şekilde atıfta bulunulması koşuluyla, herhangi bir ortamda veya formatta sınırsız kullanım, dağıtım ve çoğaltmaya izin veren Creative Commons Atıf Lisansı (CC BY) altında dağıtılmıştır.
Nasıl atıf yapılır
Ardaç, D. (2003). Okul Özellikleri ve Öğrenmeye Yaklaşım Arasındaki İlişki. Eğitim Ve Bilim, 28(127). https://educationandscience.ted.org.tr/article/view/536