Öz
Bu çalışmanın temel amacı, öğrencilerin kimyasal denge ile ilgili kavram yanılgılarını belirlemektir. Öğrencilerin bu konudaki yanlış kavramlarını tespit etmek için, hazırlanan bir test, 216 lise üçüncü sınıf öğrencisine, konu sınıfta anlatıldıktan sonra uygulanmıştır. Testin orijinali Hackling and Garnett tarafından 1984 yılında geliştirilmiştir. Bu test Türkçe'ye çevrilmiş ve yeniden gözden geçirilerek Türkiye şartlarına uyarlanmıştır. Test doğru- yanlış ve çoktan seçmeli sorulardan oluşmuş ve güvenirlik katsayısı 0,87 olarak hesaplanmıştır. Ayrıca, öğrencilerin kavram yanılgılarının nedenlerini anlamak için 20 öğrenci ile mülakat yapılmıştır. Cevapların analizi, öğrencilerin şu konularda yaygın olarak yanlış kavramlara sahip olduğunu göstermiştir: (1) Tepkime dengeye gelirken, (2) kimyasal dengenin özellikleri, (3) kimyasal denge koşullarının değiştirilmesi ve (4) katalizör ilavesi.
Anahtar Kelimeler: Kimyasal denge, kavram yanılgıları, kimya eğitimi
Telif hakkı ve lisans
Telif Hakkı © 2003 Yazar(lar). Açık erişimli bu makale, orijinal çalışmaya uygun şekilde atıfta bulunulması koşuluyla, herhangi bir ortamda veya formatta sınırsız kullanım, dağıtım ve çoğaltmaya izin veren Creative Commons Atıf Lisansı (CC BY) altında dağıtılmıştır.
Nasıl atıf yapılır
Bilgin, İ., Uzuntiryaki, E., & Geban, Ö. (2003). Öğrencilerin Kimyasal Denge Konusundaki Kavram Yanılgıları. Eğitim Ve Bilim, 28(127). https://educationandscience.ted.org.tr/article/view/529