Öz
Bu araştırmanın amacı, öğretmen adaylarının internete yönelik tutumlarını belirlemeye yardımcı olacak geçerli ve güvenilir bir Internet Tutum Ölçeği (İTÖ) geliştirmek ve öğretmen adaylarının internete yönelik tutumları ile cinsiyet ve kişisel erişim imkânları değişkenleri arasında anlamlı bir fark olup olmadığını belirlemektir. Araştırma grubunu 2000-2001 öğretim yılında iki farklı üniversitenin eğitim fakültelerinden seçilen öğretmen adayları oluşturmaktadır. Araştırmaya ilişkin veriler, İTÖ’nün geliştirilmesinde 340, öğretmen adaylarının internete yönelik tutumlarının belirlenmesinde de 725 öğretmen adayından elde edilmiştir. İTÖ’nün güvenirliği p = .79 olarak bulunmuştur. Verilerin analizinde öğretmen adaylarının internete yönelik tutumları ile cinsiyet ve kişisel erişim imkânları değişkenleri arasında anlamlı fark olmadığı belirlenmiştir.
Anahtar Kelimeler: Tutum, öğretmen adayları, internet, tutum ölçeği, cinsiyet
Telif hakkı ve lisans
Telif Hakkı © 2003 Yazar(lar). Açık erişimli bu makale, orijinal çalışmaya uygun şekilde atıfta bulunulması koşuluyla, herhangi bir ortamda veya formatta sınırsız kullanım, dağıtım ve çoğaltmaya izin veren Creative Commons Atıf Lisansı (CC BY) altında dağıtılmıştır.
Nasıl atıf yapılır
Altun, A. (2003). Öğretmen Adaylarının İnternete Yönelik Tutumları. Eğitim Ve Bilim, 28(127). https://doi.org/10.15390/ES.2003.528