Öz
Bu çalışmanın amacı matematik öğretmenliği adaylarının öğretmenlik mesleğine yönelik tutumlarını bazı değişkenler açısından incelemektir. Araştırma Atatürk Üniversitesi K.K.Eğitim Fakültesi ve Fen-Edebiyat Fakültesi matematik bölümlerinde okuyan 1 ve 4. sınıf öğrencileri ile sınırlandınlmıştır.Yapılan istatistiksel analiz sonuçlarına göre; matematik öğretmenliği adaylarının öğretmenlik mesleğine yönelik tutumdan cinsiyete göre değişkenlik göstermezken sınıflara ve fakültelere göre değişkenlik gösterdiği saptanmıştır.
Anahtar Kelimeler: Matematik öğretmeni, Öğretmenlik mesleğine yönelik tutum
Telif hakkı ve lisans
Telif Hakkı © 2002 Yazar(lar). Açık erişimli bu makale, orijinal çalışmaya uygun şekilde atıfta bulunulması koşuluyla, herhangi bir ortamda veya formatta sınırsız kullanım, dağıtım ve çoğaltmaya izin veren Creative Commons Atıf Lisansı (CC BY) altında dağıtılmıştır.
Nasıl atıf yapılır
Kaplan, A., & İpek, A. S. (2002). Matematik Öğretmenliği Adaylarının Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Tutumlarının İncelenmesi. Eğitim Ve Bilim, 27(125). https://educationandscience.ted.org.tr/article/view/516