Öz
Bu araştırmanın amacı, lise öğrencisi ergenlerin sorunlarla başa çıkma davranışlarının okul türü, sınıf düzeyi ve cinsiyete göre farklılaşıp farklılaşmadığını belirlemektir. Bu amaçla 464 öğrenciye Ergenlerde Sorunlarla Başa Çıkma Ölçeği uygulanmıştır. Varyans analizi sonuçları ergenlerde sorunlarla başa çıkmada okul türü, sınıf düzeyi ve cinsiyete göre farklılıklar olduğunu ortaya koymuştur. Sonuçlar batı alan yazın bulgularıyla karşılaştırılarak tartışılmıştır.
Anahtar Kelimeler: Ergenlik, başa çıkma davranışları okul türü, sınıf düzeyi, cinsiyet
Telif hakkı ve lisans
Telif Hakkı © 2002 Yazar(lar). Açık erişimli bu makale, orijinal çalışmaya uygun şekilde atıfta bulunulması koşuluyla, herhangi bir ortamda veya formatta sınırsız kullanım, dağıtım ve çoğaltmaya izin veren Creative Commons Atıf Lisansı (CC BY) altında dağıtılmıştır.
Nasıl atıf yapılır
Öngen, D. (2002). Ergenlerde Sorunlarla Başa Çıkma Davranışları. Eğitim Ve Bilim, 27(125). https://doi.org/10.15390/ES.2002.514