Öz
Bu makalenin amacı, Türk üniversitelerindeki öğretim elemanlarının yabancı dili geliştirme güçlüklerinin nedenlerini ve bu konudaki önerileri ortaya koymaktır. Araştırmanın ömeklemini; Afyon Kocatepe, Akdeniz, Anadolu, Atatürk, Dicle, Dumlupınar, Osmangazi ve Zonguldak Karaelmas Üniversite’lerinin; Fen Edebiyat, İktisadi ve İdari Bilimler ile Mühendislik Fakülte’lerinde görev yapan 662 yardımcı doçent ve araştırma görevlisi oluşturmuştur. Uygulanan anket sonucu, öğretim elemanlarının % 77.95’i yabancı dili geliştirmede güçlük çektiğini belirtmiştir. Bu güçlüğün önde gelen nedenleri; yurt dışında kalma olanağı bulamama, üniversitede etkili yabancı dil kurslarının düzenlenmemesi, yeterli zaman ayıramama ve bulunduğu ortamdaki olanakların yetersizliğidir. Öğretim elemanları, akademik kariyerin başlangıcında yabancı dili geliştirmeye yönelik yeterli olanakların sağlanmasını, etkili yabancı dil kursları düzenlenmesini ve yurt dışındaki dil kurslarına katılma olanağının verilmesini önermişlerdir.
Anahtar Kelimeler: Yükseköğretim, öğretim elemanı, yabancı dil
Telif hakkı ve lisans
Telif Hakkı © 2002 Yazar(lar). Açık erişimli bu makale, orijinal çalışmaya uygun şekilde atıfta bulunulması koşuluyla, herhangi bir ortamda veya formatta sınırsız kullanım, dağıtım ve çoğaltmaya izin veren Creative Commons Atıf Lisansı (CC BY) altında dağıtılmıştır.
Nasıl atıf yapılır
Oğuz, A. (2002). Üniversitelerdeki Öğretim Elemanlarının Yabancı Dili Geliştirme Güçlükleri. Eğitim Ve Bilim, 27(125). https://educationandscience.ted.org.tr/article/view/509