Öz
Bu araştırmada, iletişim beceri düzeyleri farklı olan yönetici adaylarının mantıklı karar verme ve problem çözme beceri düzeyleri arasında anlamlı farklılık olup olmadığı incelenmiştir. Araştırma, 3-21 Temmuz 2000 tarihleri arasında hizmet-içi eğitim seminerine katılan 109 yönetici adayı üzerinde yürütülmüştür. Veri elde etmek için, “Karar Stratejileri Ölçeği”, “Problem Çözme Envanteri" ve “iletişim Becerilerini Değerlendirme Ölçeği” kullanılmıştır. Toplanan veriler, Bağımsız Gruplarda t-Testi, Kruskall Wallis Testi ve Games-Howell Testi ile çözümlenmiştir. Elde edilen bulgulara göre, iletişim beceri düzeyleri farklı olan yönetici adaylarının mantıklı karar verme ve problem çözme beceri düzeyleri arasında anlamlı bir farklılık olduğu bulunmuştur.
Anahtar Kelimeler: Mantıklı karar verme, problem çözme ve iletişim becerileri
Telif hakkı ve lisans
Telif Hakkı © 2002 Yazar(lar). Açık erişimli bu makale, orijinal çalışmaya uygun şekilde atıfta bulunulması koşuluyla, herhangi bir ortamda veya formatta sınırsız kullanım, dağıtım ve çoğaltmaya izin veren Creative Commons Atıf Lisansı (CC BY) altında dağıtılmıştır.
Nasıl atıf yapılır
Yüksel Şahin, F. (2002). Yönetici Adaylarının Mantıklı Karar Verme ve Problem Çözme Beceri Düzeylerinin İncelenmesi. Eğitim Ve Bilim, 27(125). https://educationandscience.ted.org.tr/article/view/508