Öz
Bu çalışmada, ilköğretim okullarında buluş stratejisine yönelik kullanılan öğretim yöntemlerinden yaparak- yaşayarak öğrenme yönteminin, matematik dersinin işlenişinde etkin olarak kullanıldığında başarıyı ne oranda etkilediği araştırılmıştır. Araştırma deneysel olup 1999-2000 öğretim yılında Siirt il merkezindeki üç ayrı ilköğretim okulundan seçilen üçüncü sınıf öğrencileri ile yürütülmüştür. Araştırmada, test sonuçlarından elde edilen veriler bağımsız t-testi ile analiz edilmiş, anlamlılık düzeyi 0.01 olarak alınmıştır. Sonuç olarak yaparak-yaşayarak öğrenme etkinlikleri ön plana çıkarılarak matematik dersini işleyen sınıfların başarı ortalaması, geleneksel yöntemle dersi işleyen sınıflardan daha yüksek olduğu sonucuna ulaşılmıştır.
Telif hakkı ve lisans
Telif Hakkı © 2000 Yazar(lar). Açık erişimli bu makale, orijinal çalışmaya uygun şekilde atıfta bulunulması koşuluyla, herhangi bir ortamda veya formatta sınırsız kullanım, dağıtım ve çoğaltmaya izin veren Creative Commons Atıf Lisansı (CC BY) altında dağıtılmıştır.
Nasıl atıf yapılır
Pesen, C., Odabaş, A., & Bindak, R. (2000). İlköğretim Okullarında Kullanılan Matematik Öğretim Yöntemleri Üzerine. Eğitim Ve Bilim, 25(118). https://educationandscience.ted.org.tr/article/view/438