Öz
Bu çalışmada Türk eğitim düşüncesi tarihinde okul müzesinden müze pedagojisine doğru gerçekleşen eğitimsel değişimlerin düşünsel temeli ve uygulama boyutu incelenmektedir. Türk eğitim düşüncesinde müze kavramının geçirdiği evreler, eğitimcilerin okul müzesi ve öğretim ilişkisi konusundaki yaklaşımları, Cumhuriyet döneminde okul müzesinin durumu ve ilerleyen dönemlerde müze pedagojisi anlayışının ulaştığı nokta ve çeşitli uygulamalar incelenmektedir. Makalede, “müze" olgusunun pedagojik işlevi yanında okul müzesinden müze pedagojisine uzamın zihinsel değişimin temelinde yatan felsefi tutum da incelenmiştir.
Telif hakkı ve lisans
Telif Hakkı © 1999 Yazar(lar). Açık erişimli bu makale, orijinal çalışmaya uygun şekilde atıfta bulunulması koşuluyla, herhangi bir ortamda veya formatta sınırsız kullanım, dağıtım ve çoğaltmaya izin veren Creative Commons Atıf Lisansı (CC BY) altında dağıtılmıştır.
Nasıl atıf yapılır
Adıgüzel, H. Ö., & Öztürk, F. (1999). Türk Eğitim Düşüncesinde Okul Müzesinden Müze Pedagojisine Değişim. Eğitim Ve Bilim, 24(114). https://educationandscience.ted.org.tr/article/view/410