Öz
Çalışma, eğitimin genel olarak dünyadaki konum ve durumunu tarihsel bir çerçeve içinde kıyaslamak olarak ele almakta, eğitim sorunlarının yalnız, gelişmekte olan toplumlarda değil, gelişmiş olarak kabul edilen toplumlumlarda da, evrensel insan haklarını belirten bildirgeleri ihlal eder durumda olduğunu, verilerle göstermektedir. Ayrıca ülkemizde eğitime yine tarihsel bir çerçeve içinde bakılmış, bugünkü ilköğretimin sekiz, yıla uzatılması üzerinde durulmuş, insan haklarına saygılı, “insanın insanlığını aramasına yol gösteren" bir eğitimin başka ülkelerden ithal edilemeyeceği konusuna ağırlık verilerek, yazara göre böyle bir eğitimin özellikleri belirtilmiştir.
Telif hakkı ve lisans
Telif Hakkı © 1999 Yazar(lar). Açık erişimli bu makale, orijinal çalışmaya uygun şekilde atıfta bulunulması koşuluyla, herhangi bir ortamda veya formatta sınırsız kullanım, dağıtım ve çoğaltmaya izin veren Creative Commons Atıf Lisansı (CC BY) altında dağıtılmıştır.
Nasıl atıf yapılır
Yıldıran, G. (1999). Değişen Dünyada Eğitimimiz: Olgular, Seçenekler. Eğitim Ve Bilim, 24(114). https://educationandscience.ted.org.tr/article/view/406