Öz
Bu araştırmanın amacı, Eğitim Fakültesi’nin sınıf öğretmenliği bölümü ile diğer fakülte ve yüksekokullardan mezun olan ve ilköğretim okullarının I. kademesinde görev yapan öğretmenlerin, belli boyutlardaki yeterliklerine ilişkin müdür algılarını saptamaktır. Bu amaçla, Diyarbakır il merkezindeki 53 ilköğretim okulunda görevli 53 okul müdürü araştırmanın örneklemini oluşturmuştur. Verilerin analizi sonucunda, Eğitim Fakültesi’nin sınıf öğretmenliği bölümü ile diğer fakülte ve yüksekokullardan mezun olan ve ilköğretim okullarının I. kademesinde görev yapan öğretmenlerin “alan bilgisi, öğretim yöntemleri, ölçme ve değerlendirme, araştırma ve insan ilişkileri” boyutları konusundaki yeterliğine ilişkin müdür algıları arasında anlamlı fark saptanmıştır. İlköğretim okul müdürleri adı geçen boyutlarda sınıf öğretmenliği bölümünden mezun olan öğretmenleri “oldukça yeterli” görürken, diğer fakülte ve yüksekokullardan mezun olan öğretmenleri de "kısmen yeterli” gördükleri saptanmıştır.
Telif hakkı ve lisans
Telif Hakkı © 1999 Yazar(lar). Açık erişimli bu makale, orijinal çalışmaya uygun şekilde atıfta bulunulması koşuluyla, herhangi bir ortamda veya formatta sınırsız kullanım, dağıtım ve çoğaltmaya izin veren Creative Commons Atıf Lisansı (CC BY) altında dağıtılmıştır.
Nasıl atıf yapılır
Dağlı, A. (1999). İlköğretim Okulu Müdürlerinin Algılarına Göre İlköğretim Okulu Öğretmenlerinin Yeterlikleri. Eğitim Ve Bilim, 23(113). https://educationandscience.ted.org.tr/article/view/397