Öz
Bu çalışmada, Piaget’nin teorisi ve bu teorinin eğitimdeki uygulamaları değerlendirilmeye çalışılmıştır. Literatür taraması sonucunda, eğitim alanında geçerli olan Piaget’nin görüşlerine karşıt bazı tartışmaların olduğu görülmektedir. Bununla birlikte, Piaget kuramının eğitim programlarında pek çok olumlu etkiye sahip olduğu görülmektedir. Piaget teorisinin eğitim uygulamalarında “çok olumsuz" bir şekilde ele alınması, Piaget kuramı üzerine çalışma araştırmacıların, eğitimde bu kuramı daha yararlı bir şekilde ortaya koyabilecekleri çalışmalara yönelik güdüleyici bir etki yaratabilir.
Telif hakkı ve lisans
Telif Hakkı © 1998 Yazar(lar). Açık erişimli bu makale, orijinal çalışmaya uygun şekilde atıfta bulunulması koşuluyla, herhangi bir ortamda veya formatta sınırsız kullanım, dağıtım ve çoğaltmaya izin veren Creative Commons Atıf Lisansı (CC BY) altında dağıtılmıştır.
Nasıl atıf yapılır
Atay, M. (1998). Piagetinin Teorisi ve Eğitimdeki Uygulamaları. Eğitim Ve Bilim, 22(109). https://educationandscience.ted.org.tr/article/view/356