Öz
Eğitimle gelir eşitliği arasındaki ilişkiler, her zaman, iktisatçılar ve sosyologlar için ilgi çeken bir sorun olmuştur. Bu alandaki sorunlar, temel olarak, iki ayrı grupta toplanabilir: (A) Bir toplumdaki ekonomik sistemin özelliklerine bağlı olan, başlangıçtaki gelir dağılımı, işgücü piyasası ve diğer bilgiler veri kabul edilirse, gelir eşitsizliğini azaltma anlamında, gelir dağılımının düzelmesini sağlayabilir mi? (B) Yine, politik sistem, özellikle, sınıfsal yapı ve bu yapının eğitim harcamalarının biçimi, düzeyi ve devlet subvansiyonlarını etkileme derecesi veri olarak kabul edilirse, eğitimin yaygınlaştırılması gelir dağılımını düzeltebilir mi?
Telif hakkı ve lisans
Telif Hakkı © 1976 Yazar(lar). Açık erişimli bu makale, orijinal çalışmaya uygun şekilde atıfta bulunulması koşuluyla, herhangi bir ortamda veya formatta sınırsız kullanım, dağıtım ve çoğaltmaya izin veren Creative Commons Atıf Lisansı (CC BY) altında dağıtılmıştır.
Nasıl atıf yapılır
Türkcan, E. (1976). Eğitim, Sınıfsal Yapı ve Gelir Eşitliği. Eğitim Ve Bilim, 1(3). https://educationandscience.ted.org.tr/article/view/273