Öz
Eğitim, kalkınmanın temel bir öğesidir. Geri kalmış ülkeler 30 yıl önceleri sosyal ve ekonomik açıdan kalkınma arzusu duymaya başladıklarında, eğitim, yalnızca sosyal ve politik bilinçlenmenin bir aracı değil, aynı zamanda da yetişmiş insangücünü artırmanın bir aracı olarak algılanmıştır. Bu durum, bireylerin eğitimden elde etmek istedikleri gözlenebilir hedeflerle birleşince, gerek eğitim yatırımlarında, gerekse de okullara kayıt isteklerinde daha önce görülmemiş artışlara neden olmuştur. 1950’lerdeki bu gelişmelere rağmen, eğitimdeki büyüme, fırsat eşitliğini ve okullaşma isteklerini karşılamada yetersiz kalmıştır.
Telif hakkı ve lisans
Telif Hakkı © 1983 Yazar(lar). Açık erişimli bu makale, orijinal çalışmaya uygun şekilde atıfta bulunulması koşuluyla, herhangi bir ortamda veya formatta sınırsız kullanım, dağıtım ve çoğaltmaya izin veren Creative Commons Atıf Lisansı (CC BY) altında dağıtılmıştır.
Nasıl atıf yapılır
Kısakürek, M. A. (1983). Eğitim ve Kalkınma. Eğitim Ve Bilim, 7(41). https://educationandscience.ted.org.tr/article/view/2333