Öz
Bir ülkenin ileriliği, çağdaşlığı kurumlarının etkin ve verimli çalışıp çalışmadığı ile ölçülür; bir de doğal olarak bu etkinlik ve verimliliğin ölçümünün yapılması gereğinin kavranıp yerine getirilmesi ile anlaşılır. Bu amaçla her kurum için bir «ölçme ve değerlendirme» çalışması yapılmalıdır. Örneğin eğitim kurumlarının ne ölçüde etkin ve verimli olduklarını sürekli olarak izlemek, başarılarını ölçüp değerlendirmek, zaman içindeki değişimleri öngörebilmek için sürekli veri biriktirmek zorunluluğu kavranmalıdır. Eğitimin türlü yönleri üzerine sayımlar yapılmalı, sayısal veriler biriktirilip yayınlanmalı, toplumbilimsel, ruhbilimsel, ekonomik, ... açılardan eğitim kurumlarının etkinlikleri değerlendirilmelidir. Uygulanacak politika kararları, böyle araştırmaların sonuçlarıyla ve kuramsal yaklaşımlarla bütünleştirilerek oluşturulmak gerekir.
Telif hakkı ve lisans
Telif Hakkı © 1982 Yazar(lar). Açık erişimli bu makale, orijinal çalışmaya uygun şekilde atıfta bulunulması koşuluyla, herhangi bir ortamda veya formatta sınırsız kullanım, dağıtım ve çoğaltmaya izin veren Creative Commons Atıf Lisansı (CC BY) altında dağıtılmıştır.
Nasıl atıf yapılır
Ozankaya, Ö. (1982). Okur - Yazarlık Öğretiminde Etkinlik Sorunu. Eğitim Ve Bilim, 7(40). https://educationandscience.ted.org.tr/article/view/2325