Öz
Yirminci yüzyılın ilk bölümünde «ilerici eğitim»in (progressive education) ortaya çıkışına kadar eğitim felsefesi aşağı yukarı can çekişir durumda idi. Fakat, ilerici eğitimle gelen yenilikler on dokuzuncu yüzyıldan miras kalan, göreneğe dayalı bilgeliğe öylesine güçlü bir karşı çıkış idi ki eğitimciler ilericilere katılmak veya tutucular ve gelenekçiler ile birlikte olmak konusunda karar vermek için felsefeye başvurmak zorunda kaldılar. İlerici eğitim hareketi, eğitim felsefesine karşı bugünkü yoğun ilgiyi teşvik ettiği için sistemli özetlemelerimize bu eğitim görüşünün mantığını kısaca açıklamakla başlamamız yerinde olur.
Telif hakkı ve lisans
Telif Hakkı © 1981 Yazar(lar). Açık erişimli bu makale, orijinal çalışmaya uygun şekilde atıfta bulunulması koşuluyla, herhangi bir ortamda veya formatta sınırsız kullanım, dağıtım ve çoğaltmaya izin veren Creative Commons Atıf Lisansı (CC BY) altında dağıtılmıştır.
Nasıl atıf yapılır
Oğuzkan, A. F. (1981). Pragmacı Doğalcılık. Eğitim Ve Bilim, 6(33). https://educationandscience.ted.org.tr/article/view/2276