Öz
Dil, öğrenci başarısını etkileyen en önemli etmenler arasındadır. Özellikle zeka gelişmesi düşünme biçimini ve algıyı etkilemesi bakımından ayrı bir öneme sahiptir (1). Dil, ülkemiz eğitiminde iki açıdan ele alınabilir. Birincisi, çift dil kullanan bölgelerdeki öğrencinin durumu, ikincisi ise ailelerin farklı sosyo-ekonomik düzeylerine göre dilin kullanılışı yönünden bir farklılaşmanın ortaya çıkışı. Bu yazımızın konusunu bu iki nokta oluşturmaktadır.
Telif hakkı ve lisans
Telif Hakkı © 1980 Yazar(lar). Açık erişimli bu makale, orijinal çalışmaya uygun şekilde atıfta bulunulması koşuluyla, herhangi bir ortamda veya formatta sınırsız kullanım, dağıtım ve çoğaltmaya izin veren Creative Commons Atıf Lisansı (CC BY) altında dağıtılmıştır.
Nasıl atıf yapılır
Tezcan, M. (1980). Öğrenci Başarısında Dilin Rolü. Eğitim Ve Bilim, 5(27). https://educationandscience.ted.org.tr/article/view/2234