Öz
Bu çalışmanın amacı akademik uyum, kültürleşme stresi ve algılanan sosyal destek arasındaki ilişkiyi incelemektir. Araştırmanın örneklemini Türkiye’deki dört farklı üniversitede öğrenim görmekte olan 1520 uluslararası öğrenci arasından rastlantısal örneklem yoluyla seçilen 298 uluslararası öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmanın sonucu akademik uyum ile kültürleşme stresi arasından negatif anlamlı ilişki bulunduğunu, akademik uyum ile algılanan sosyal destek arasında ise pozitif anlamlı ilişkinin bulunduğunu ortaya koymuştur. Elde edilen sonuçlar kültürleşme stresi ve algılanan sosyal desteğin uluslararası öğrencilerin akademik uyumunda anlamlı yordayıcı olduklarını göstermiştir.
Anahtar Kelimeler: Uluslararasılaşma, Uluslararası öğrenciler, Akademik uyum, Kültürleşme Stresi, Algılanan sosyal destek
Telif hakkı ve lisans
Telif Hakkı © 2016 Yazar(lar). Açık erişimli bu makale, orijinal çalışmaya uygun şekilde atıfta bulunulması koşuluyla, herhangi bir ortamda veya formatta sınırsız kullanım, dağıtım ve çoğaltmaya izin veren Creative Commons Atıf Lisansı (CC BY) altında dağıtılmıştır.